2011. március 20., vasárnap

Tepertős szilvalekváros papucs

Egy újabb Daubner reprodukció. Jobban sikerült, mint vártam...le is taszította az eredetit a trónról. Több neten erre-arra fellelt recept összedolgozásából született.


Tepertős szilvalekváros papucs
Hozzávalók:
20 dkg kenyérliszt (CH 152,6g)
5 dkg tk rozsliszt (CH 36,8g)
1 tk nádcukor (5g - CH 4,9g)
1 kk só (CH 0,0g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 csipet sütőpor (CH 0,0g)
10 dkg tepertőkrém (nálam Liba - CH 0,0g)
0,5 dl víz (CH 0,0g)
10 dkg tejföl (CH 3,8g)
fél tojás (másik fele pont jó a kenéshez) (CH 0,6g)
házi szilvalekvár (nekem 24 dkg fogyott el hozzá - CH 113,8g /ez erősen közelítő érték, mert csak cukrozott lekvárhoz találtam értéket, ebben meg nincsen cukor/)
A szilvalekvár és a fél tojás kivételével a hozzávalókat alaposan összedagasztjuk. Majd letakarva hűtőben pihentetjük. Ezután két felé vesszük és kisodorjuk (kb 5mm vastagra). Kockára vágjuk és mindegyik közepére egy-egy kiskanál szilvalekvárt teszünk, két ellentétes sarkot egymásra hajtunk, hogy jobban tapardjon tojással is megkenhetjük (én ezt kihagytam, de látható, hogy szükség lett volna rá). Ezután sütőpapírral bélelt sütőformába tesszük 180 fokos sütőben 15 perc alatt készre sütjük. 

20 darab lett ebből a mennyiségből, így egy darab saccperkábé (mert hát a házi cukormentes szilvalekvárhoz nem találtam pontos szénhidrátértéket) 19,5 gramm szénhidrátot tartalmaz.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly