2011. március 5., szombat

Graham naan

A ma reggeli piacozás hatására - természetesen - libamájat ebédeltünk...késői ebéd volt ez. Még mindig változatlanul készül: szeletekre vágom, majd sütésig (de minimum fél napot) fokhagymás tejben áztatom, majd forró libazsírban megsütöm a fokhagymát is mellé dobva. Viszont a kötelező hagyma köret melletti friss kenyér helyett egy ideje naannal esszük, mert nagyon jól illik hozzá...szerintem minden tunkolható kajához nagyon jól illik;) Ebből is megalkottam a számunkra tökéletes graham változatot.


Graham naan (CH 217,9g)
Hozzávalók:
15 dkg kenyérliszt (CH 114,5g)
15 dkg grahamliszt (CH 96,6g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 tk só (CH 0,0g)
1 pohár natúr joghurt (Danone activia - CH 6,8g)
1 joghurtos pohárnyi víz (CH 0,0g)
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk, a vizet apránként adagoljuk, mert nem biztos, hogy kell a teljes mennyiség. Ezután meleg helyen letakarva kelni hagyjuk. 8 egy forma darabra vágjuk és egyenként kisodorjuk, majd száraz forró serpenyőben mind a két oldalát foltosra sütjük. Ha kisodrás után még kel, az nem árt neki, de figyeljünk rá, hogy kellően lisztes legyen a felület, mert könnyen odaragad.


8 darab lesz a fenti mennyiségből, így darab tehát 27,9 gramm szénhidrátot tartalmaz. Én másfelet bírtam megenni két szelet libamájhoz, így összességében 53,2 grammal tudtam le az ebédet:) Ha pedig hinni lehet az indiai babonában - mégpedig, hogy annyira puffad fel a naan sütés közben, mint amennyire éhes, akinek készül - akkor mi nagyon éhesek voltunk;)

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly