2011. március 20., vasárnap

Graham óriás kifli



Szombaton vettünk a Ludwig pékségben két békebeli óriás kiflit. Nagyon finomak voltak, de szerettem volna itthon, egészségesebb változatban elkészíteni. Limarához vonultam az alapötletért - aztán jól átdolgoztam, amit nála találtam.


Graham óriás kifli
1,5 dl tej (CH 6,9g)
1,5 dl víz (CH 0,0g)
2 tk só (CH 0,0g)
csipet aszkorbinsav (CH 0,0g)
2 ek burgonyapehely (1 dkg - CH 7,1g)
25 dkg kenyérliszt (CH 190,8g)
25 dkg graham liszt (CH 161,0g)
2,5 dkg élesztő (CH 0,0g)

A hozzávalókból tésztát dagasztottam, majd hagytam duplájára kelni. Ekkor kisodortam és próbáltam két háromszögre vágni sodormányomat. Feltekertem, külön-külön sütőzacskóba bújtattam, és hagytam ismét megkelni. Ezután alaposan bespricceltem a zacskókat, majd mentek a 200 fokos sütőbe, amíg szépen meg nem pirultak. 

Egy óriás kifli 182,9 gramm szénhidrátot tartalmaz a fenti verzióban. Nagyon jól sikerült verzió ez egyébként, frissen is finom volt, de másnapra is tökéletesen finom maradt.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly