2010. február 21., vasárnap

Póréhagymás csirkemell

A hétvégén anyósom vendégeskedett nálunk, így pénteken este elvittük Wang mesterhez, majd szombaton libamájjal kényeztettük, végül ezek után vasárnap reggel inkább egy viszonylag korai busszal „hazamenekült”;) De hát így lemaradt a nagyon jól sikerült póréhagymás csirkemellről. Bár abból, hogy ekkora sikere volt mind a kettőnknél, úgy gondolom később is készül majd, így lesz alkalma kipróbálni, ha esetleg kíváncsi rá.



Póréhagymás csirkemell
Hozzávalók: 1 csirkemell, kb 20 cm póréhagyma, 1 ek vaj, só, bors, szerecsendió, 2 dl tejszín, 10 dkg reszelt füstölt sajt
A csirkemellet felszeleteltem, sóztam és enyhén megkloffoltam. Vajjal kikent tűzálló tálba fektettem. A póréhagymát felkarikáztam és kevés vajon kicsit megpirongattam. Majd a hússzeletekre halmoztam. Tekertem rá borsot és megszórtam szerecsendióval, végül meglocsoltam a tejszínnel, s már ment is a 200 fokos légkeveréssel berregő sütőbe. 25 percet sült így, majd rászórtam a sajtot és további 10 perc alatt megpirongattam. Párolt rizzsel nagyon finom és szaftos vacsora lett. A tejszín ugyanis krémesen sűrű mártássá sült.

1 megjegyzés:

  1. Ilyet mi is szoktunk, Stahl nyomán, de ő még 1 dl fehérbort is ír hozzá. És tényleg nagyon finom!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly