2010. február 7., vasárnap

Szezámos tallér

Vasárnap vacsorára a maradék gombóc levest szántam, de gondoltam, hogy kellene valami rágcsálnivaló utána. Ezért készült, nagyjából Erzsi mama receptje alapján. Aztán már a vasárnapi ebéd után rágcsáltuk, vacsorához végülis a sós kiflit (recept mindjárt) ettük.


Szezámos tallér
25 dkg ráma, 35 dkg liszt (nálam BL 80 van itthon folyamatosan, és mindenhez ezt használom, még nem volt vele gondom), 1 kanál ecet, fél dl víz, ízlés szerint só, 5 dkg reszelt sajt, szezám mag, 1 tojás a kenéshez
A lisztet elmorzsoltam a rámával, majd a sót, ecetet és vizet hozzáadva tésztát gyúrtam. Lisztezett felületen kisodortam, majd rászórtam a reszelt sajtot. Meghajtogattam és letakarva pihenni hagytam egy órát. Ezután kinyújtottam, kiszaggattam. Száraz sütőlemezre tettem, felvert tojással megkentem, szezámmaggal megszórtam és 200 fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem. Frissen is nagyon finom volt, másnapra viszont krékerszerű ropogtatnivalóvá lényegült.

2 megjegyzés:

  1. Ez valami gyönyörű ez a kép!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:) Nagyon jól esett, még tanulgatom csak a nagy gépet...nem mindig tesszük boldoggá egymást:P

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly