2010. február 14., vasárnap

Indiai vajas csirke

Vagy legalábbis valami olyasmi. A péntek esti kínaizás után szombat reggel betértünk a vásárcsarnokba az Ázsia boltba. Szembe jött velünk egy kész vaja csirke szósz, amire pálcikát is csomagoltak…nem vettük meg, de még vasárnap ebédnél is azt tanakodtuk, hogy vajon tényleg esznek-e pálcikával Indiában. Nem sokkoltuk magunkat nagyon a kérdés eldöntésével, inkább jóízűen megettük, amit főztünk. Találtam a neten több alap receptet, aztán ketten KáeM-mel hoztuk össze az alábbit. Én pácoltam és készítettem a naant, majd KáeM főzte és sütötte meg, illetve fűszerezte tovább…na jó még én is adtam hozzá plusz fűszereket:) Nem írok a fűszerekhez mennyiségeket, mert ízlés szerint ment bele, érzésre.



Indai vajas csirke
Hozzávalók: 1 csirkemell, 1 doboz hámozott paradicsom, 1 közepes fej hagyma, 1,5 pohár joghurt, 4 gerezd fokhagyma, 8 dkg vaj, só, bors, garam masala, római kömény, őrölt babérlevél, frissen őrölt koriandermag, gyömbér, chili, chili karika, tobasco
A csirkemellet kockára vágjuk, majd 1 pohár joghurttal elkevert fűszerekkel bepácoljuk. Legalább egy fél napot álljon a pácban. A vajat megolvasztjuk és megpirítjuk benne az apróra vágott hagymát és fokhagymát. Ezután ráöntjük a páccal együtt a húst és fehéredésig pirítjuk. Hozzáadjuk a hámozott paradicsomokat kockára vágjuk, majd levével együtt a húshoz adjuk. Addig főzzük, amíg a hús megpuhul, közben kóstoljuk és fűszerezzük ízlésünk szerint. Végül hozzáadjuk a maradék fél pohár joghurtot, ha szükséges, akkor keményítővel sűríthetjük a mártást. Naannal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly