2010. február 6., szombat

Nyírségi gombóc leves

Tartok tőle, hogy nem autentikus változat, már csak a gomba kimaradása miatt sem. De nekünk nagyon tetszett.

 


Nyírségi gombóc leves
Hozzávalók: 2 szál sárgarépa, 1 szál petrezselyemgyökér, 1 kicsi zeller, 1 fej vöröshagyma, 2 marék zöldborsó, 1 marék zöldbab, 1 tyúkhúsleveskocka, 1 tk keményítő, 1 dl tejszín
A gombóchoz: 3 db krumpli, kb. 15 dkg liszt, 1 tojás, só, kevés reszelt szerecsendió.
Az apróra vágott vöröshagymát, és a fél karikára vágott sárgarépát kevés olajon megdinszteltem. Rádobtam a többi zöldséget is. A zöldséget félkarikára vágva, a zellert is kb. akkorára darabolva. A zöldbab és a zöldborsó mirelit volt. Addig kavargattam, amíg kevés levet engedett, ekkor rámorzsoltam a leveskockát és felöntöttem vízzel. Rádobtam egy nagyobb lestyánlevet apró darabokra vágva és hagytam, hogy minden puhára főjön. Közben a megtisztított felkockázott krumplit sós vízben puhára főztem. Ezután összetörtem, adtam hozzá egy tojást, sót, némi szerecsendiót, illetve annyi lisztet, hogy összeálljon a tészta. Vizes kézzel gombócokat formáztam és a levesbe dobtam. Mikor megpuhult, akkor enyhén beürítettem a levest a tejszínben elkevert keményítővel. Egyet forraltam rajta, majd tálaltam.

1 megjegyzés:

  1. Ezt a krumpligombócos megoldást kipróbálom Vica!
    Talán még sosem tettem levesbe, nagyon rácuppantam most. Szerecsendiós... Imádom! :)

    A tálkák nagyon édesek! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly