2010. február 28., vasárnap

Epres joghurttorta

Vasárnapra vendégeket vártunk. Több lehetséges ötletem is volt, hogy mit főzzek, aztán az indiaira esett a választásom, mert eddig akárkinek kínáltuk siker volt. Most sem volt másként, pedig még várniuk is kellett rá, mert a végleges kiköltözködés nagyobb rendetlenséget okozott, mint gondoltuk. Azért nem éheztek, mert rágcsálnivalónak készítettem szezámos tallérokat (most kockákat), és ez már készen volt, s hát az indiai sem tart sokáig. Lezárásnak valami könnyed desszertet szerettem volna, amit előre is el tudok készíteni, így szombaton éjszaka a pakolászás és hálószoba berendezés közepette készült.



Epres joghurttorta
Hozzávalók (17 cm-es forma): 10 dkg friss eper, fél csomag ALSA kocsonya (fájdalom, de csak málnás volt itthon), 25 dkg édes natúr joghurt, 1,5 dl tejszín, 1 csomag zselatin fix, 2 csomag vaníliás cukor, néhány babapiskóta
A tortaformát vízzel meglocsoltam, majd folpackkal kibéleltem. Kiraktam eperrel, majd ráöntöttem a tasakon lévő leírásnak megfelelően elkészített ALSA kocsonyát. Amíg dermedt addig a tejszínt felvertem a vaníliás cukorral és a zselatin fixxel, majd hozzá adtam a natúr joghurtot is. Ráöntöttem a kocsonyára, és a tetejét kiraktam babapiskótával úgy, hogy a piskótát belenyomkodtam a krémbe. Ezután egy éjszakát állt a hűtőben, majd másnap reggel kiborítottam. Végül a kissé késői ebéd leülepedése után jól megettük.

Az eper Egyiptomi volt, de elég finom fajta. Maga a torta pedig nagyon könnyed, habos lett.

5 megjegyzés:

  1. Jaj de gyönyörű! :)
    Én ezzel mindig bajban vagyok, nem tudok szépen díszíteni, gyümölcsöket helyezni.
    Eper... Mmmm...

    VálaszTörlés
  2. Te nem tudsz szépen díszíteni???? Már bocsi, de nem a díszítési készségeddel van a gond, hanem az önrétékeléssel:P Vegyük csak a répácskás sütidet, amiért nyaltam a monitort:)

    VálaszTörlés
  3. Naggyon jóóó! Kipróbáltam, más ízzel (narancsos kocsonyával, mandarinnal), nagyobb adagban (vendégek érkeztek)ééés ajánlom mindenkinek, sikere volt!! Köszi még1x, szuper ötlet!

    VálaszTörlés
  4. Szia Vica!
    Nagyon tetszik a recept, csak azt nem tudom, hogy milyen joghurt kell hozzá. Azt írod édes, natúr. Én eddig mifelénk csak sima natúr joghurtot láttam, ha tudnál márkát írni azt sokat segítene. Előre is köszi. Zsuzsi

    VálaszTörlés
  5. Loopex! Örülök, hogy tetszett:)

    Zsuzsi! Danone Activia Édesfehér a joghurt neve.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly