2009. április 20., hétfő

Töltött lepény kenyérke

Ettünk Egyiptomban töltött frissen sütött kis lepénykenyereket, amik nagyon tetszettek. Tekintettel arra, hogy nem beszélte egyik általam beszélt nyelvet sem a hölgy aki készítette nem tudtam receptet beszerezni, de azért most próbáltam valami hasonlót készíteni.





Töltött lepény kenyérke
Hozzávalók: 25 dkg kenyérliszt, 1 ek olíva olaj, fél csomag szárított élesztő, 2 ek tejföl, só, kb 1dl meleg víz
A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrtam. Majd bőségesen lisztezett deszkán serpenyő nagyságú köröket sodortam, s hagytam kicsit kelni.
Eközben előkészítettem a tölteléket, aminél csak a fantázia szabhat határt. Egyiptomban ettem zöldfűszeres sajtosat, káposztásat, káposztás sajtosat. Egy különleges érlelt féle sajt volt ott benne. Én most három féle sajtot reszeltem össze: füstölt sajtot, trappistát és mozzarellát. Ezt a keveréket tettem a lepények egyik felére. Fektettem még rá apróra vágott paraszt sonkát, majd félbe hajtottam és a széleket jól összenyomkodtam. Forró száraz serpenyőben mind a két oldalát foltosra sütöttem. Fűszeres tejfölbe mártogatva ettük. Nagyon laktatónak bizonyult, annak ellenére, hogy nem éppen fotogén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly