2009. április 7., kedd

Fűszeres sajtos kenyér

Tegnap este elmulasztottam előkészíteni a kovászt, így kapóra jött Chef Viki receptje. A medvehagyma sajnos elfogyott az orrom előtt a zöldségesemnél, így kicsit más fűszerezést választottam neki.




Sajtos kenyér
Hozzávalók: 1 ek. Olaj, 5 dkg ömlesztett sajt (egy tömlős sajt fele), 2,5 dl langyos víz, 50 dkg liszt, 2 tk. Cukor, 2 mk. Só, 1/4 kocka friss élesztő, oregano
A hozzávalókból – gép híján – kézzel dagasztottam tésztát. Majd meleg helyen kelesztettem. Ezután átgyúrtam, formáztam, sütőzacskóba tettem, tepsire fektettem és ismét meleg helyre tettem. Mikor szépen megkelt, akkor bevágtam és bevizeztem a tetejét. Bekötöttem a zacskót és 180 fokon 30 perc alatt megsütöttem. Ezután rácsra tettem, hideg vízzel megkentem, majd türelmetlenül vártam, hogy felvághassam:)


Nagyon finom lett, köszönet Vikinek a receptért. Egyébként ez is megrepedt kicsit...nem értem, hogy az elmúlt napokban miért repednek meg a kenyereim:(

2 megjegyzés:

  1. Szép ez, sehol repedés....Én elégedett lennék !!!
    Ugye tűhegynyi lyukat kell a sütőzacsira lukasztani? Különben szétdurranna....

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:) Van repedés, csak jó a fotó;) Én néha lyukasztok egy tűhegynyit, néha nem, (mikor hogy jut eszembe) de még nem durrant szét egyszer sem. Egyszer szét olvadt, de akkor hozzáért a grillrészéhez a sütőnek (amit persze előtte nem sokkal használtunk is). Azóta már kitapasztaltam, hogy lejebb kell tennem a rácsot.:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly