2009. április 13., hétfő

Kolbászos szűzérme

Még mindig a múlt hét szombati anyai szállítmányok határozzák meg az étkezésünket. Volt a szeretet csomagban egy szép méretes szűzérme is, és némi házi kolbász is. A kettő házasságából született az alábbi finomság.



Kolbászos szűzérme
Hozzávalók: olívaolaj, 2 nagyobb fej lilahagyma, 1 nagyobb darab szűzérme, házi füstölt kolbász, frissen őrölt színes bors, 3 dl tejföl, 3 dl tejszín,
Egy tepsit vékonyan kikentem olívaolajjal (anyuéknál töltött szombat óta ez is könnyebb, mert szerváltam tőle egy olajspray-t). A tepsi alját beterítettem a fél karikára vágott hagymával, erre fektettem az előzetesen enyhén megkloffolt szűzérme tallérokat. Tekertem rájuk színes borsot és mindegyik szeletre raktam némi házi kolbászt. A tetejét és öntöttem a tejföl – tejszín keverékét. 200 fokos sütőben 40 percet sült. Kopasz krokett tallérokkal eszegettük.




Kopasz krokett tallér
4 közepes burgonyát megfőztem és összetörtem. Adtam hozzá két tojást, sót, fokhagymát, borsot, szerecsendiót, 5 dkg füstölt sajtot és annyi lisztet, hogy jól formázható masszát kapjak. Tallérokat formáztam belőle és forró száraz serpenyőben megsütöttem. Normál körülmények között a fenti massza a krokett alap, de olyankor a formázás után zsemlemorzsába forgatom és bő zsiradékban sütöm ki. Most ez utóbbi kettőhöz nem volt kedvem, így készült a kopasz változat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly