2008. március 14., péntek

Pizza ismét:)

Ma vacsorára megint pizzát ettünk, nem ismételném magam a recepttel, a feltét változott. Ezúttal fokhagymás, oreganos tejföl volt az alap, erre került zsíros részétől megfosztott angolszalonna, egy kis lilahagyma fél karikákra vágva, majd reszelt trappistával koronáztam meg az egészet - mert azt hittem a füstölt sajt elfogyott...később megtaláltam, de akkor már mindegy volt. Sebaj, így is nagyon finom lett.:)


A sütővel kötött mélyebb ismeretség előtt:

És a pocakunkkal kötött barátság előtt:




4 megjegyzés:

  1. Épp most ettem meg a pizzámat, melyet ezen recept alapján készítettem el. Megosztanám a tapasztalataimat, hátha lesz még rajtam kívül valaki, aki elolvassa. :-)

    A tésztát majdnem pont így készítettem el (extraszűz olívaolajjal), csak tejben futtattam fel az élesztőt, és s nem vízben; valamint tettem a tésztájába oregánót és egy kevés szerecsendiót.

    Szépen megkelt, kettévágtam a cipót. Fogalmam sincs hogy csináljátok, de nekem a fele tésztából egy már-már papírvékony 26-27 cm átmérőjű pizzakorong jön csak ki maximum (és akkor már 1-2 helyen ki is szakadt a tészta).

    Rákerült a tejfölös alap (én jó fokhagymásan szeretem, kb. 4 ek tejfölbe reszeltem 4 gerezd fokhagymát, kanálról lenyalogatva jó erős volt), majd a karikára vágott lilahagyma, dinszteltem és pirítottam egy kis vöröshagymát, az is ment rá. Angolszalonna helyett én füstölt császárt kockáztam rá (amit előtte megpirítottam), végül a trappista sajt.

    Egyszerű villanyűzhelyem van, nincs légkeverés, 200 fokra melegítettem elő, s így sült 20 percet a legalsó polcon, 10-et pedig középen (hogy a sajt szépen megsüljön).

    A tészta (nekem) teljesen más, mint a pizzériákban árult pizzáké: vékony és ropogósra sült, egyáltalán nincs kenyér-jellege. Mindezeket összevéve csudafinom lett, a második adagot eltettem hűtőbe, azt hiszem holnap megcsinálom. :-)

    VálaszTörlés
  2. Két kiegészítés: a tejfölös alappal bőkezűen kell bánni, én kicsit keveset tettem rá, mert a megsült pizzán épp csak nyomokban volt fellelhető. Másik, hogy írtam: jó sok fokhagymát tettem az alapba. Nos eleinte kicsit paráztam attól, hogy a megsült pizzában is tettenérhető lesz a túlzott hagyma, de nem lett így. Minden íz szépen harmonizált.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Balázs!
    Köszönöm mind a két hozzászólást:)
    A dolog egyszerű a vastagabb tészta témában kisebb a sütőnk:D
    Remélem még talász kipróbálásra érdemes receptet és azt is, hogy visszatérsz majd a tapasztalatokkal.
    Üdv: Gumimamszli

    VálaszTörlés
  4. Mindenképpen tervezem más recept kipróbálását is, a következő valószínűleg a kenyérlángos lesz -- hogy ne menjek messzire a pizzától. :-)

    Sok-sok hasonlóan finom és egyszerű étlet kívánok nektek (és persze azt is, hogy dokumentáljátok is!) :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly