2008. március 17., hétfő

Frankfurti leves és kakaós túrógombóc

Ma vacsorára frankfurti levest készítettem, második fogásnak pedig a párom egyik nagy kedvencét kakaós túrógombócot. Az utóbbi elkészítése a linken már olvasható, annyit módosítottam rajta, hogy tettem bele cukrot és vaníliás cukrot is. Majd forró vízben kifőztem és kakaóporral megszórva tálaltam:) A frankfurti leves elkészítési módját pedig eredetileg anyukámtól tanultam, aki egy ideig üzemi konyhán dolgozott, illetve szakácsnak tanult:) Persze a recept azóta már jócskán módosult a saját elképzelések szerint;)



Frankfurti leves
Hozzávalók: 
1 közepes fej kelkáposzta (40 dkg - CH 17,2g)
2 kis szem krumpli (15 dkg - CH 30g)
1 közepes sárgarépa (8 dkg - CH 6,5g)
1 kis petrezselyemgyökér (2 dkg - CH 1,2g)
2 ek tejföl (5 dkg - CH 1,9g)
2 pár (frankfurti) virsli (CH 0,0g)
1 tk keményítő (1 dkg - CH 8,3g)
natúr zöldség mix,majoranna, só, pirospaprika (CH 0,0g)
Elkészítés: A kelkáposztát szálasra vágjuk, természetesen a torzsáját kihagyva. Majd feltesszük főni, annyi vízben, hogy kényelmesen ellepje. Teszünk bele zöldség mixet, sót, majorannát, karikára vágott sárgarépát, petrezselyemgyökeret, és a két szem krumplit apró kockára vágva. Amikor megfőttek a zöldségek, akkor piros paprikát megfuttatjuk egy csepp olajon, mert így jobban kiadja a színét. A keményítőt elkeverjük a tejföllel és a pirospaprikával, majd kevés levest hozzáadva megfelelő hőmérsékletűre hozzuk. Végül besűrítjük vele a levest. Hozzádobjuk a felkarikázott virslit és kiforraljuk.



A fenti mennyiségből 6 bőséges adag szokott kijönni, így hát egy adag kb. 10,9 gramm szénhidrátot tartalmaz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly