2008. március 25., kedd

Krumplis pogácsa

Hétfőn ebéd helyett pogácsát sütöttem. Elmentünk megnézni a sort a Tropicariumban - eredetileg természetesen be akartunk menni, nézelődni, fotózni kicsit, de megláttuk a sort...aki járt már a Camponában az tudja mekkora volt a sor, ha azt mondom, hogy végig ért az egész plázán. Nem álltunk be, inkább lenéztünk a Városligetbe, ahol ki sem szálltunk a kocsiból, mert iszonyatos szél volt, illetve mert nem találtunk parkolóhelyet. Hazaérkezve nem kívántunk semmi komoly ebédet, csak gyorsan összedobtam a pogácsát. A receptet nagyon vicces helyzetben tanultam: nyaralni voltunk Gyulán a szüleimmel, ahol összefutottunk kisvárosunk egyik tanító nénijével, ő mondta el a gyógyvizes medence homályában:) Rögtön megjegyeztem, és azóta is nagy családi kedvenc, mind a szüleimnél, mind a mi kicsiny családunkban:D

Krumplis pogácsa
Hozzávalók: 25 dkg főtt krumpli, 3 tojássárgája, 1 Ráma kocka, 50 dkg liszt, 2-3 dkg élesztő, cukor, só, tej
Elkészítés: A krumplit kockákra vágva sós vízben megfőzöm, összetöröm. Az élesztőt a tejben, kevés cukorral felfuttatom, majd összegyúrom a többi hozzávalóval. Kelesztem és kb. két ujjnyira nyújtom ki. Tetejét sütés előtt felvert tojással megkenem, majd sajttal vagy szezámmaggal szórjuk. Ha marad belőle, akkor zacskóban több napig is puha marad.
Gumimamszli: kettőnknek szoktam fél adagot készíteni, akkor természetesen fele adagokkal, tojásból egy egészet szoktam felhasználni a 1,5 sárgája helyett:DDD

2 megjegyzés:

  1. Azt nem írtad, hogy a krumpli teljesen meg legyen hűlve, amikor gyúrod a tésztát, vagy forró legyen, v langyos, v milyen?

    Köszi, ha elárulod! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Hideg krumplival dolgozunk, mert a melegtől ellágyul a tészta:) Bocsánat, csak néha nyilválvalónak veszek dolgokat, amiket nem kéne;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly