2008. március 22., szombat

Madeleine

Az úgy kezdődött, hogy szalonna egylet létesült a munkahelyemen. Aztán az egyik "szalonnaegyleti hírlevélben" egy Proust idézet volt a fenti csodáról. A konyhakedvelő kollegákkal egyből vadászatra indultunk, recept és forma után, hogy a következő egyleti találkozóra meglephessük a kollegákat. Sajnos akkor lemaradtam, mint a borravaló, mert közbejött egy határidős munka, így más készítette el. Isteni lett:) Már akkor elhatároztam, hogy én is ki fogom próbálni. A forma beszerzésével voltak gondjaim, a kolleganő a Párizsi utcában vette aranyáron, annyit azért nem akartam adni érte - lévén nem tudhattam, hogy a páromnak tetszik-e majd. Találtam tupperware verzióban, ott is drágán, de azt esetleg megadtam volna érte, viszont ott már nem lehet kapni, legalábbis most éppen nem:( Aztán a nagy húsvéti kóricálásban véletlenül akadtam rá a formára az Auchanban (szilikon, 990 pénz volt, 6 db nagy készül el benne egyszerre), ekkor dőlt el, hogy ugrott a húsvéti sütiterv:) A kolleganő az itt található receptet készítette, én kipróbáltam egy nlc fórumon talált verziót, nagyon finom lett. (De legközelebb én is a linken található recept szerint fogom készíteni, mert a kollegináé jobban ízlett.;))
Madeleine
Hozzávalók: 4 tojás, 15 dkg cukor, 1 csomag vaníliás cukor, késhegynyi szódabikarbóna, 13 dkg vaj, 13 dkg rétesliszt, a formák kikenéséhez zsír vagy sütő spray
Elkészítés: Az egész tojásokat a cukorral, a vaníliás cukorral és a szódabikarbónával fehéredésig keverjük. A puha, de nem olvasztott vajat apránként beledolgozzuk, végül a lisztet beleszitáljuk. Kicsi kagylóformákat vékonyan kizsírozunk vagy sütő-spray-vel a belsejüket befújjuk, és annyi tésztát töltünk mindegyikbe, hogy a feléig érjen, mert a tészta sütés közben megnő. A formákat tepsibe ültetjük, és 200 fokos sütőbe tolva 10 percig sütjük. Utána a lángot 180 fokosra mérsékeljük, és a tésztát tűpróbáig, de csak aranysárgára sütjük. A tészta széleit még melegen, késsel meglazítva a formából rácsra vagy deszkára csúsztatjuk, úgy hagyjuk kihűlni. Fémdobozba zárva egy hétig is friss marad.
Gumimamszli: 200 fokon 10 perc alatt tökéletesen meg is sültek, nem kellett több idő, természetesen nem lazítottam késsel a szilikonos formán:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly