2012. január 1., vasárnap

Főtt-sült csülök

Annyira más volt a Lancelotban kóstolt csülök, hogy bepróbálkoztam azzal, hogy előre megfőztem, mert azt hittem ők is ezzel érik el, hogy belül finom sós és omlós, kívül pedig ropogós. Hát tévedtem. Meg sem közelítette azt. Arra jutottunk Anyósommal, hogy nagy valószínűséggel sóban pácolják kvázi, mint a sonkát, szalonnát disznóvágáskor és azt sütik meg a kemencében. Én meg abban maradtam magammal, hogy itthon marad sörben sült szeletes verzió, ha pedig az egyben sültre vágyunk, elmegyünk a Lancelotba:)


Főtt-sült csülök
1 sertés csülök
só, bors, babérlevél
2 közepes fej hagyma
3+5 gerezd fokhagyma
víz
kevés sertés zsír
A csülköt a sóval, borssal, babérlevéllel, a négybe vágott hagymával és a fokhagymával ízesített vízben puhára főzzük. Nálunk ez jó 2 órát tartott közepes lángon. Ezután zsírral kikent sütőedénybe tesszük, majd mellé szórjuk a nagyobb darabokra vágott fokhagymát és meglocsoljuk a főzővízzel. 200 fokos sütőben sütjük 20 percet, ezután grillre kapcsolva megpirongatjuk a bőrét.

Köretnek savanyúságokat és Anyósom által készített kevert kenyeret (recept is jön majd) tálaltunk hozzá.

Elmaradt a pontos méregetés, így elmarad a CH számlálás is, de ne keseredjen el senki, aki emiatt látogatja a blogok, a továbbiakban, többnyire nem fog elmaradni:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly