2011. december 3., szombat

Túrós batyu

Megdöbbenve tapasztaltam, hogy túró és kelt tészta rajongóként, még sosem készítettem. Hát most Limaránál lestem egy receptet, aztán gyorsan megcsináltam második fogásnak a csirkehúsleves mellé…vagy mögé!?:P


Túrós batyu
Hozzávalók:
30 dkg liszt (CH 228,9g)
1,6 dl tej (CH 7,4g)
0,5 tojás (CH 0,6 - mert a kenéshez is használtam a másik feléből)
csipet só (CH 0,0g)
1 ek. cukor (2 dkg - CH 20,0g)
4 dkg olvasztott vaj (CH 0,2g)
negyed csomag friss élesztő (CH 0,0g)
A dagasztógépbe készítettem a vaj kivételével az összes hozzávalót. Elindítottam a dagasztást, majd mikor összeállt, a vajat is hozzá öntöttem. Szép hólyagos, kissé lágyabb tésztát dagasztattam. Letakarva hagyom duplájára kelni.
Ezalatt elkészítettem a tölteléket:
25 dkg túró (CH 9,3g)
1 csapott ek. búzadara (2 dkg - CH 14,7g)
1 ek. cukor (2 dkg - CH 20,0g)
1 cs. vaníliás cukor (1 dkg - CH 10,0g)
5 dkg mazsola (CH 32,5g)
1 tojás (a fehérje kemény habbá verve - CH 0,6g)
Az áttört túrót elkeverem a cukorral, búzadarával, citromhéjjal, vaníliás cukorral, tojások sárgájával és a mazsolával. A felvert tojásfehérjét óvatosan forgatom bele.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, majd kb. 3 mm vastag négyzet alakra nyújtom. 10x10 cm-es négyzetekre vágom, a közepükre teszek egy-egy kanállal a töltelékből. 
A négyzetek sarkait középen összefogom, csavarok rajta egyet. 
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom őket, hagyom kb. 20 percig pihenni, végül lekenem felvert tojással a batyukat. 180 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 15 percig.

CH összegző:
9 darab összesen: 344,2 gramm
1 batyu: 38,2 gramm

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly