2011. december 21., szerda

Rózsaborsos-citromos spagetti

Tésztára vágytam, csípősre. Anyósomtól csentem némi ihletet, aztán az alábbi finomság született belőle. Bevallom karácsony előtt mindig gondban vagyok azzal, hogy mit együnk, mert már előre tudom, hogy mi következik - elvégre általában én főzöm:P. Na meg azt se hagyjuk ki, hogy ilyenkor már nagyüzemi sütögetés van, még nálam is, pedig nem szoktam sokféle édességet sütni. Persze mindenkinek más a sok, de vissza a mai vacsorához:

Rózsaborsos-citromos spagetti
Hozzávalók:
15 dkg spagetti (CH 105,0g)
1 ek olívaolaj (CH 0,0g)
3 dkg póréhagyma (CH 1,9g)
1 kk reszelt citromhéj (CH 0,0g)
2 kk rózsabors (CH 0,0g)
25 dkg darált hús (CH 1,0g)
1,25 dl tejszín (CH 3,8g)
1,25 dl tej (CH 5,8g)
5 dkg tejföl (CH 1,9g)
0,1 dl citromlé (CH 0,0g)
só (CH 0,0g)
chili karika (CH 0,0g)
1 tk Csípős Piros Arany (CH 0,0g)
A spagettit lobógó sós vízben készre főzöm. Közben elkészül a ragú is. A citromhéjat egy mozsárban összedolgozom a rózsaborssal. A félkarikára vágott póréhagymát kevés olívaolajon megpirongatom, majd rádobom a darált húst is. Fűszerezem, majd fehéredésig kevergetem. Hozzáadom a tejszínt, tejet és a tejfölt és addig főzöm, amíg besűrűsödik. 

CH összegző:
A teljes adag: 119,4 gramm (három főre elég)
1 adag: 39,8 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly