2011. január 16., vasárnap

Graham kenyérke

A gyors kenyérke mintájára készült, de kicsit egészségesebb változatban. Nagyon finom lett.

Graham kenyérke
Hozzávalók:
20 dkg kenyérliszt (CH 152,6g)
15 dkg graham liszt (CH 96,6g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 tk só (CH 0,0g)
csipet aszkorbin sav (CH 0,0g)
15 ml olaj (1 ek – CH 0,0g)
2 dl víz (CH 0,0g)

A hozzávalókat BB összedagasztotta. Majd hagytam 1 órát kelni. Ezután formáztam, sütőzacskóba tettem és meleg helyen hagytam ismét megkelni. Majd a zacskót alaposan bepermeteztem vízzel. 220 fokon 20 percet, majd 200 fokon 15 percet sütöttem. Rácson hagytam langyosra hűlni.

Számunkra ez a méret éppen megfelelő, így szinte folyamatosan friss kenyeret ehetünk. Mondjuk azért nem sütöm folyamatosan, sajnos nincs rá mindig idő. 20 szelet lett belőle, tehát egy szelet 12,5 gramm szénhidrátot tartalmaz.


Zsemlének elkészítve 8 egyforma darabra vágtam, úgy formáztam meg őket. Vízzel lespriccelve sültek 35 perc alatt készre 200 fokon légkeveréssel. Féltenyérnyi a bolti felfújt változatokhoz képes kicsi zsemléket kaptunk, egy darab 31,2 gramm szénhidrát és számomra tökéletesen elég volt egy reggelire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly