2011. január 30., vasárnap

Mascarponés pórés csirkemell


Vasárnapi ebédnek a szokásosnál kicsit komolyabb kritériumai vannak. Főleg akkor, amikor az egész délelőttöt a városban csatangolással töltjük.:P Azt mindenesetre már tegnap este tudtam, hogy csirke és mascarpone biztosan lesz benne. Aztán jött a póréhagyma, ami nekem már kicsit a tavaszt idézte a friss zöld szinével. A végeredmény meglepően jól sikerült.


Mascarponés pórés csirkemell
Hozzávalók:
40 dkg csirkemell (CH 2,0g)
1 póréhagyma (10 dkg – CH 6,3g)
1 dl fehérbor (CH 3,0g)
25 dkg mascarpone (CH 7,8g)
2 dkg vaj (CH 0,1g)
só, bors, szerecsendió (CH 0,0g)
2 dkg étkezési keményítő (CH 18g)

A póréhagymát karikára vágjuk és az olvasztott vajon megpároljuk. Rádobjuk a kockára vágott csirkemellet és fehéredésig pirítjuk. Fűszerezzük. Ezután felöntjük a borral (esetleg még vízzel is, ha szükségesnek látjuk...én szeretem a sok mártást). Összeforraljuk, majd hozzáadjuk a mascarponét is és lassú tűzön fedő alatt puhára főzzük. A keményítővel sűrítjük, majd utánízesítjük, végül párolt rizzsel tálaljuk.

4 adag lett belőle, tehét egy adag 9,3 gramm szénhidrátot tartalmaz, kiegészítve egy adag rizzsel (én a 4 adagra elegendő köretet 15 dkg basmati rizsből főzök, ez az általam használt FineFood márkából 115,5 gramm szénhirát -> 28,9 gramm adagonként) összesen 38,2 gramm. A desszertnek elfogyasztott eperrel (25 dkg kettőnkre 18 gramm szénhidráttal) pont kiadta az ebédre szánt mennyiséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly