2011. január 1., szombat

Vörös-lencse pástétom


Ez most már sokadik január elsejénket kíséri, most viszont mértem, számoltam, így akkor ismét. Valamiféle lencse újév napján kötelező fogás a gazdagság zálogaként, mint ahogy a malac hús is a szerencséért...ebédre az is megvolt.


Vörös-lencse pástétom 
Hozzávalók:
10 dkg vörös lencse (CH 57,4g)
2,5 dl víz (CH 0,0g)
8 dkg vöröshagyma (CH 6,6g)
3 dkg vaj (CH 0,2g)
1 tk mustár (1 dkg – CH 2,2g)
só, frissen őrölt szines bors (CH 0,0g)

A lencsét a vízben megfőzzük, ebben az esetben nyugodtan szétfőhet. Nálam a teljes fenti mennyiségű vizet beszívta. Amíg felforrt teljes kapacitáson ment, utána alacsony lángon. Közben a többi hozzávalót bekészítettem a késes robotgépbe. Mikor a lencse is elkészült, akkor kicsit hagytam hűlni, majd az is ment a gépbe. Pár pillanat alatt összekevert a gép mindent. Zárható tálba öntöttem és a hűtőbe tettem egy éjszakára. Első ránézésre elég folyósnak tűnik, de utána szépen kenhetővé dermed a hűtőben. Piritóssal vagy friss kenyérrel tökéletes.

A fenti adag összesen 66,4 g szénhidrátot tartalmaz. Nálunk ez 6 adagnak felelt meg. Így egyszerre 11,4 gramm szénhidrátnak számít...persze ezen jócskán dob a hozzá elfogyasztott kenyérke;) Két szelet Ceres Graham kenyérrel (9.3 g/szelet) és némi paradicsommal 30 grammos ideális reggeli.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is pont ezt készítettem ma,csak kicsit másképp!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Bár a recept is csodás, a teáskannád mellett nem tudok szó nélkül elmenni, helyes kis darab :)

    VálaszTörlés
  3. @mandy tarragon
    :) Mi is imádjuk, bár sajna nem egy tartós darab. Cora-ban vettük ilyen 2000 forintos áron a teljes 5 részes készletet, de meg is látszik rajta, repedeznek szét a csészék:S

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly