2011. január 7., péntek

Kakaós vaníliás kalács


A kenyérnél valamivel édesebb péksüteményre vágytam. Isteni vacsora lett belőle, egy kevés vajjal (és nekem elvetemültnek sóval) megkoronázva.


Kakaós vaníliás kalács
Hozzávalók:
35 dkg liszt (CH 267,1g)
2 dl langyos tej (CH 10,6g)
2 dkg porcukor (barna nád) (CH 19,5g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
1 tk vanília kivonat (CH 0,0g)
1 tojás (CH 0,6g)
1 dkg kakaópor (CH 1,1g)
csipet só (CH 0,0g)

Az élesztőt a langyos kevés cukorral elkevert tejben felfuttatjuk. Majd a többi hozzávalóval tésztává dagasztjuk. A tészta 1/3-ához alaposan hozzágyúrjuk a kakaóport. Majd lisztezett felületen két rudat formázunk a vaníliás tésztából és egyet a kakaósból. (Elég lágy a tészta, amit kapunk) Letakarva fél órát pihenni hagyjuk. Ekkor megfonjuk a kalácsot és sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába tesszük. Újabb fél órát hagyjuk kelni. Ezután vízzel alaposan lespricceljük és 200 fokos sütőben pirulásig sütjük (nálam ez légkeveréssel 25 perc volt).

Összesen 16 szeletre vágtam a kész kalácsot, így egy szelet 18,7 gramm szénhidrátot tartalmaz.

3 megjegyzés:

  1. Egyenlőre jól fest, remélem finom is lesz majd.... :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, nagyon finom..... :)
    Én tettem bele még reszelt citrom héjat, és egy kis megmaradt csoki-mikulást meg rum aromát a kakaós részbe....

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly