2011. január 27., csütörtök

Túrós kuglóf


Volt egy lejárat közeli túró a hűtőnkben. Valamit kezdeni kellett vele: isteni kuglóf lett belőle. Alig tudtuk abbahagyni az evést, de azért visszafogtuk magunkat és a felét az egy hetes kisbabás Szomszédasszonynak vittem...afféle komatál címén...legalább volt mivel álcázni az ismételt Zazi lesést:)


Túrós kuglóf
25 dkg túró (CH 9,3g)
25 dkg margarin (CH 1,0g)
25 dkg liszt (CH 190,8g)
20 dkg porcukor (CH 199,8g)
2 tojás (CH 1,2g)
1 csomag sütőpor (CH 0,0g)
reszelt citromhéja (CH 0,0g)
csipet só (CH 0,0g)
5 dkg mazsola (CH 32,5g)
A margarint habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a tojást, a sót és a citromhéjat. A lisztet elkeverjük a sütőporral és ezt is hozzákeverjük a masszához. Legvégül a túrót adjuk hozzá és alaposan összedolgozzuk (nálam a keverést BB végezte). Fakanállal belekeverjük a megmosott mazsolát, majd vajjal kikent formába simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel turbózva 35 perc alatt készre sütjük (tűpróbáztam, biztos, ami tuti) Rácsra tettem kihűlni. Végül porcukorral finoman megszórva tálaltam.

Az eredeti receptet e-mailben kaptam egy ismerősömtől, nem tudom pontosan honnan származik, de hála érte a kitalálónak, egyrészt mert nagyon finom, másrészt pedig, mert tovább tartott leírni, mint megcsinálni...persze a sütést nem számítva. :)

22 szeletnek számoltam az adagot, így egy szelet hozzávetőlegesen 19,8 gramm szénhidrátot tartalmaz.

4 megjegyzés:

  1. Isteni lett, Zazi anyukája csak eszi, csak eszi, csak eszi:-) De semmiféle álca nem szükséges, gyere nyugodtan babázni, amikor csak jólesik:-)

    VálaszTörlés
  2. Örülök neki:) Szavadon foglak, ebben egészen biztos lehetsz:)

    VálaszTörlés
  3. Ú, de jó!
    Napok óta ennék valami finomat, de nem tudtam mit.
    Hát ezt! Megcsinálom holnap, de mazsola nélkül. :)
    Puszi Vica!

    VálaszTörlés
  4. @Raindrop Majd mesélj, hogy nálatok is akkora siker-e, mint nálunk:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly