2010. július 20., kedd

Lángos…mint a strandon

Engem gyermekkorom Dombóvár-Gunaras fürdőn eltöltött nyaraira emlékeztet, de persze nyilván mindenkinek a kedvenc/emlékezetes strandját idézné fel. Szeretjük az eddigi változatot is, de ez tényleg olyan lett, mint a strandon. 



Lángos...mint a strandon
Hozzávalók:
35 dkg liszt (CH 267,1g)
fél kocka élesztő (CH 0,0g)
pici só (kb. 2 teáskanál) (CH 0,0g)
2,3 dl víz (CH 0,0g)
Az élesztőt belemorzsoltam egy bögrébe, rászórtam a sót és hagytam, hogy a sótól az élesztő folyósra olvadjon. Kimértem a lisztet. A folyékony állagúvá változott élesztőhöz hozzáöntöttem a langyos vizet és ezt az elegyet a liszthez adtam. A géppel hólyagosra dagasztattam a tésztát. Majd letakarva fél óra alatt megkelesztettem. Ezután olajos felületre borítottam, henger formáztam belőle, amit 4 darabra vágtam. Amíg felforrósodott az olaj még állt a tészta, ezután kézzel széthúzkodva ment sülni. Pár perc alatt mindkét oldala arany barnára sült. Fokhagymás tejföllel és reszelt sajttal ettük. 

Mi nem birkóztunk meg a négy hatalmas darabbal...kettő is bőven elég lett volna. Egy darab tehát 66,8 gramm szénhidrátot tartalmaz, ehhez mé hozzá jön a fokhagymás tejföl és a sajt szénhidráttartalma is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly