2010. július 31., szombat

VKF XXXVI. – Világjáró fazék

Nem is volt kérdés, hogy milyen nemzettől (kontinensről) választok ételt erre a fordulóra. India természetesen. Kezdetnek talán a történet, hogy hogyan is találtunk egymásra, én (mi) és az indiai konyha. Kedves barátok invitáltak vacsorázni 4 évvel ezelőtt a Pándzsáb Tandoori étterembe. Az étterem nagyon kicsi, de elég hangulatos. Az életlapot kezünkbe véve nem igazán tudtuk, hogy mit próbáljunk ki. Barátaink csak mosolyogtak az orruk alatt, hogy ők is ezt élték át első alkalommal. Később - mikor a pincér által ajánlott ételeket kihozták - érettük meg, hogy a mosoly nem csak ennek szólt. Mikor megláttuk ugyanis a kis tálakat, finoman szólva dobtunk egy hátast…pedig nem vagyunk nagy étkűek. Aztán elkezdtünk enni…elvarázsolódtunk, végzetes szerelembe estünk, s hihetetlenül jól laktunk a kihozott ételnek kevesebb, mint a felével. :)

Mivel az ember nem mehet mindig étterembe, meg hát a kísérletező kedvem sem ismer határokat, nekiálltam kutakodni receptek után. S mivel aki keres az talál, hát nekiálltam indiait főzni. Gyakran készítem vendégváró finomságnak is….amitől a vendégül látottak többnyire csak pihegve közlik, hogy finom volt. (A barátaink, akik az éttermet mutatták, egyenesen azt mondták, hogy jobb, mint az ottani:D - hízott a májam, de azért nem bízom el magam). Ezúttal a Good Food egy receptjéből jött az inspiráló ötlet.  A vajas naan ötlete pedig az egyik kollegámtól, aki gyakran rendel ún. butter naan-t az egyik indiai étteremből ebédre.



Édesburgonyás csirke curry
Hozzávalók: 1 közepes hagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 tk indiai zöld curry por, 1 tk garam masala, só, 1 chili karikára vágva, 1 közepes édesburgonya, 1 kicsi csirkemell filé, 2 dl kókusztej, 5 szem koktélparadicsom, 2 dl víz, 1 ek keményítő
A hagymát és a fokhagymát kevés olajon megpároltam. Hozzáadtam a fűszereket és megpirongattam kicsit, majd a kockára vágott csirkemellet és az édesburgonyát is beletettem. Felöntöttem a kókusztejjel és vízzel, majd puhára főztem. Ekkor jöttek a koktélparadicsomok és némi segítséggel fejest ugrottak az edénybe, egy kevés szószt kivettem és elkevertem a keményítővel, majd ezt is hozzáadva kiforraltam. Magában is laktató lehetett volna, de mi még vajas naan-t is ettünk hozzá.

Vajas naan
Hozzávalók 8 db: 30 dkg liszt, 1 danone aktívia natúr joghurt, 2 dkg vaj, só, negyed kocka élesztő, 1 joghurtos pohár víz, liszt a nyújtáshoz, vaj a kenéshez (bő 5 dkg)
A hozzávalókat Bosch barátommal összedagasztattam, majd letakarva duplájára kelesztettem. Ezután bőven lisztezett deszkára borítottam, majd 8 darabra vágtam. Továbbra sem sajnálva a lisztet köröket sodortam, majd száraz forró serpenyőben foltosra sütöttem (najó KáeM sütötte:P), majd az olvasztott vajjal minden kisült darab mindkét oldalát megkentem egy szilikonos ecset segítségével. Nagyon finom lett és nagyon hasonlított ahhoz, amit az étteremben szoktunk kapni.

2 megjegyzés:

  1. Te vagy az én emberem! :)
    Én is indiait főztem volna, az olasz és mexikói mellett az a kedvenc. Kissé lemarad a másik kettő mellett, szerintem érdemtelenül.

    VálaszTörlés
  2. Imádom....két hetente átlagosan eszünk is valami indiai jellegűt. Ha esetleg nem, akkor tuti elvonási tüneteink lesznek;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly