2010. július 17., szombat

Madách Színház: SPAMALOT


Másodszor örököltem jegyeket a főnökasszonyomtól. Az első tavaly december 18-án a Thaliában lévő Diótörőre volt…akkor a költözés/karácsony mámorában nem írtam a darabról…bár sok szépet és jót nem is tudtam volna. Ezúttal a Spamalotra szóló jegyek hullottak az ölembe. A darabról eddig végülis csak jókat hallottam. A dolog érdekessége, hogy én nem láttam a Gyalog galoppot…legalábbis nem emlékszem rá.

Monty Python Spamalot című musicaljének alapja a Gyalog Galopp című világsikert aratott film. Az előadás különlegessége többek közt, hogy Monty Python más filmjeiből jól ismert és kedvelt epizódok is részei a Madách Színház legújabb musical szenzációjának.


A Spamalot Arthur Király és a Kerekasztal lovagjai abszurd kalandjait meséli el, akik Istentől azt a feladatot kapták, hogy keressék meg a Szent Grált. Útjuk során találkoznak a jól ismert Monty Python figurákkal, így a Fekete Lovaggal, Timmel, a skót varázslóval, a Lovagokkal, akik azt mondják: "Ni!", és a Gyilkos nyúllal...

Az eddig megtekintett modernkori darabok után, kevésbé voltak elvárásaink…ennek ellenére elvarázsolódtunk, hasfájósra röhögtük magunkat és hát többnyire csak elismerően tudunk szólni a darabról. Néhány poén volt csak erőltetett (s a meleg vonal kicsit túlságosan fókuszált), összességében tényleg a könnyes nevetésé volt a főszerep. Tetszett, ahogy magát a Madách Színházat, majd egy konkrét nézőt is bevontak a darabba. A hangosítással ezúttal sem voltunk maradéktalanul elégedettek, továbbra is sokszor túlharsogta zene az énekest. S hát most közelről tapasztalhattuk, hogy a látvány fokozására használt füst jócskát sok(k). Mégis gondolkodás nélkül mennék el ismét megnézni a darabot:)

A képek és az előzetes a Madách színház oldaláról származik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly