2010. július 2., péntek

Tiramisu torta

Olaszos főételhez olaszos desszertet kínáltam. Sikere volt, bár messze nem autentikus változat, hiszen nyers tojás egy szál sincs benne.




Tiramisu torta
Hozzávalók: 25 dkg mascarpone, 1 csomag vaníliás pudingpor, 1/2 l tej, 2 dl tejszín, Cukor, Vaníliás cukor, Habfixáló, Babapiskóta, Lefőzött kávé, Kakaó
A pudingot a fél liter tejjel elkészítem, és hagyom hűlni. Mire kihűl, addigra pont el tudom készíteni a többi hozzávalót is. A mascarpone-t 3-4 ek cukorral és a vaníliacukorral felhabosítom, azután pedig a tejszínt a habfixálóval verem kemény habbá. Ha kihűlt a puding, ezt a három masszát összerakom, és habverővel simára keverem. Fél babapiskótákkal körberaktam a formát, majd az aljára egy pillanatra  kávéba mártott piskótákat tettem,és rásimítottam a krém felét, erre jön még egy adag babapiskóta, majd a második adag krém, végül koronaként a kakaópor. Egy éjszakára betettem a hűtőbe, másnapra tökéletesen szeletelhető lett. 

5 megjegyzés:

  1. guszta kafa :-)))))))))))))))))))

    VálaszTörlés
  2. Szia Vica! A mascarpone-t lehet valami mással helyettesíteni? Köszi Kati.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati! Igazából az a lelke. De ricotta, simára kevert túró, vagy esetleg lecsöpögtetett tejföl/joghurt végülis elképzelhető helyettesítésként.

      Törlés
    2. Natúr vajkrémmel lehet helyettesíteni! :)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly