2010. július 20., kedd

Fonott kalács

Igyekszem minél jobban kihasználni Bosch barátomat (asszem kell majd neki valami nevet találnom….régen emlékszem az ugrálós energomat mosógépet a legtöbb család Marisnak hívta:P). Szeretem, ha sk reggelit is vihetünk magunkkal, a homemade ebéd mellé. Bevallom én valamilyen pogácsafélében gondolkodtam, lévén „sósszájú”, de KáeM feldobta a magas labdát hogy legyen kalács. Mentem is gyorsan a kelt tészta guruhoz, s el is csentem egy receptet…kicsit átalakítva az alábbiak szerint készült. 



Fonott kalács
Hozzávalók: 60 dkg kenyérliszt, csipet só, 3 ek. kristálycukor, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, 3 dl tej, 8 dkg olvasztott vaj, 2 dkg friss élesztő
A vaj kivételével mindent a keverőtálba pakoltam és elindítottam a dagasztást. Amíg a gép dolgozott, megolvasztottam a vajat, majd apránként hozzáöntögettem. Megdolgozott a tésztával, de 10 perc alatt így is tökéletesre dagasztotta. Letakartam a gépet és hagytam duplájára kelni a tésztát (a 28 fokos lakásban ez egy óra alatt megvolt). Ezután még egyet tekertettem a géppel a tésztán, majd lisztezett deszkára borítottam és hat rudat formáztam belőle. Hármat-hármat összefontam, sütőlemezre tettem és 20 percet kelni hagytam. Ekkor megkentem a felvert kimaradt tojásfehérjével. Majd a 180 fokra előmelegített légkeveréssel turbózott sütőbe toltam és 30 perc alatt pirosra sütöttem.

Persze nem bírtuk ki és még este megkóstoltuk…hmmm, hmmm, hmmm;) Akarom mondani: Limara köszi ismét:D Természetesen reggelre is tökéletesen puha maradt. 

2 megjegyzés:

  1. Én köszönöm!:)) Gyönyörű kalácsokat sütöttél!:))

    VálaszTörlés
  2. A te receptjeiddel könnyű dolgom van, mindig sikerülnek...mert hát tökéletesek:) (És itt most nem ám hízelegni akarok, hanem tényleg így gondolom)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly