2010. július 30., péntek

Rácz Zsuzsa: Nesze neked Terézanyu



Kíváncsi voltam, mert olvastam annó a Terézanyut…a magyar Bridget Jones-t. Szerettem a stílusát. Aztán később olvastam Rácz Zsuzsától más írásokat is valamelyik női magazinban, azoknak is szerettem a stílusát, így elég komoly elvárásokkal kezdtem neki a könyvnek.

Kéki Kata – alias Terézanyu –, a munkanélküli újságíró egy csapásra válik ismert szerzővé, mint a mesékben. Ám a siker úgy katapultálja ki életéből a főhőst, hogy a fal adja a másikat. Terézanyu ijedtében világgá megy, meg sem áll az Óperencián túlig. Pedig még sosem járt ilyen közel ahhoz, amit mindig is keresett...

Nem csalódtam és ennek igazán örültem. Többször hangosan nevetgéltem, vagy éppen fulladoztam az elfojtott vihogástól, esetleg elmerengtem a mélyebb „pszichológiai” mondanivalón. Vagyis ennek is szerettem a stílusát, szerettem ismét az akárénislehetnék típusú szereplőit. S szerettem ahogy az elején leírja mit is érez egy vidéki Budapesten:
Aki nem az egyszereggyel együtt tanulta meg, annak sosem lesz természetes, hogy a Duna alatt, sima vonaljeggyel, száraz lábbal át lehet kelni a metróval. Odalenn még azt sem tudja hamarjában eldönteni az ember, hogy a jobbról vagy balról induló szerelvénnyel jut-e célba.

Egyéb idéznivalókat is találtam...csak a szolidabbakat kimazsolázva:

És rám kacsintott a rőt színű rókaszemével. Nem hittem el. Ilyen nem csak a filmekben van? Ekkora pöcs tényleg létezik?
Egy láthatatlanságra kárhoztatott gyermek a csillagokat is képes lehozni az égről, csak hogy végre láthatóvá váljék. De az egész diadal fabatkát sem ér, ha az egyetlen ember, akinek elismerése után egész életében ácsingózott, nem vesz róla tudomást.
Mert az ember könnyen felejt. De ha érdekeseket gondolsz arról, ami történik veled, és le is írod, akkor emlékezni fogsz rá.
vasárnapi gasztroterror
Agráriumban edzett magyar őseim nem voltak hülyék. Rendszeres mezőgazdasági tevékenységet tűző napon végezni szalonnával, kenyérrel, szaftos pörkölttel feltöltve lehet. Salátától elájul az ember, mint apáca a műbránertől.

Az írónőnek hivatalos honlapja is van. Részemről pedig köszönetemet fejezem ki az ebook alkotójának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly