2010. július 28., szerda

Zöldfűszeres sertésszelet

Cigánypecsenyének vettük a húst, de végülis azt tegnap ettünk étteremben, így itthon nem akartam ismételni. Ellenben tegnap a céges menzán kóstoltam egy zöldfűszeres paradicsomos sajtos csirkemellet tex-mex krumplival, ami eléggé maradandó nyomot hagyott. Úgy gondoltam nem jelenthet akadályt, hogy éppen nem csirkemell áll a rendelkezésemre, s hogy az ott zöldfűszerként használt ruccola sem figyel a hűtőmben;) És valóban nem ártott meg neki, bár igazából kevéssé hasonlít az ott kóstoltra, ellenben nagyon finom lett.



Zöldfűszeres sertésszelet
Hozzávalók 2 személyre: 4 szelet sertés karaj, 5 szelet lapka sajt, 1 dl tej, só, bors, liszt, friss oregano, 1 nagyobb paradicsom, kevés olívaolaj
A hússzeleteket sóztam, borsoztam és kikloffoltam. Ezután a friss oreganot apróra vágtam és elkevertem a liszttel, majd megforgattam benne a húsokat és olívaolajjal kikent tepsibe fektettem. Rászórtam a maradék lisztet, majd melocsoltam a tejjel, ráfektettem a paradicsom karikákat és betakartam a sajttal. 200 fokra (légkeveréssel) előmelegített sütőbe toltam és 35 perc alatt megsütöttem (amikor a sajt kezdett szinesedni)


Tex-Mex burgonya
Hozzávalók: burgonya, só, durvára darált színes bors, pirospaprika, fokhagymapor, a sütéshez olaj
A krumplit alaposan megmostam, átsikáltam, hogy a héja is rajta maradhasson, ezután hasábokra vágtam, majd ismét alaposan átmostam. Ezután leszűrtem és alaposan megszórtam az összekevert fűszerekkel. Forró olajba dobtam és hasábburgonya szerűen megsütöttem. Konyhai papírtörlőre szedtem ki. Ezután a hús kiegészítéseként tálaltam. Ez tökéletesen olyan lett, mintha bolti lett volna:) Bevallom nem gondoltam volna, hogy ilyen könnyű itthon megcsinálni. (Ha nem új krumpliból csináltam volna, akkor valószínűleg előfőztem volna a krumplit, de úgy is rajta hagytam volna a héját)

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly