2010. július 18., vasárnap

Joghurtos citromsorbet és az új segéde(i)m

Régi vágy volt…nem nem a Kitchen Aid, mert azt a saját használatomhoz ár-érték arányban kimondottan nem találtam megfelelőnek. Így konyhai segédnek egy Boscht néztem ki. S úgy gondoltam, hogy jó esetben megkérve a szülőket karácsonyra megkaphatom:D De nem így alakult. Akciós volt már nyár elején egyszer a Metroban (ajándék fagyi készítő tartozékkal), akkor lemondtam róla, lévén van elég más berendezési tárgy, amire költhetünk…aztán most ugyanez az akció van az Auchanban is…szintén fagyi készítő tartozékkal. Most is vacilláltam, végül KáeM döntött véglegesen amellett, hogy megvesszük:) (Egyébként nagyon jutányos áron jutottunk hozzá…a kiírt ár eleve az akcióban meghirdetett alatt volt, s pénztárgép még ennél is olcsóbban adta…nem reklamáltunk, elvégre ahogy a Meseautóban (új változat) is megmondták a magyar ember szereti a potyát;)) Szóval most már kvázi két robot van a konyhámban: a gép és én:P S hát így hogy egy „fagyigéppel” is gazdagabb lettem, amit külön tuti nem vettem volna, de ha már így alakult gyorsan ki is próbáltam:D



Csatarendben állítva


A gép használati utasításában – egyébként magyar nincs – leírt változatot készítettem el.

Joghurtos citromsorbet
Hozzávalók: 1,5 dl frissen facsart citromlé, 1 citrom reszelt héja, 2 dl víz, 17 dkg cukor (nálam 6 púpos ek porcukor), 15 dkg joghurt, 4 csapott tk zselatin
A citromlét, citromhéjat, a vizet, cukrot és a joghurtot alaposan összekeverjük. A zselatint felmelegítjük (nem forraljuk) a többi hozzávalóhoz adjuk (a recept rögtön forrón írja, de én ezt készítettem el elsőként, így kicsit tudott hűlni mielőtt a többi hozzávalóhoz került.) Végül az egész masszát a fagyigépbe töltjük és 40 perc alatt elkészítettjük. Dobozba lapátoltam és ment a fagyasztóba. Remek desszert volt a csípős ebéd után.


2 megjegyzés:

  1. nekem is bosch van! na mondjuk nem ez a változat, és fagyigép sincs hozzá, de eddig jól működik, karácsonyra kaptam. ugyan nem minden nap, de legalább minden héten használom. szeretem :)
    Ancsa

    VálaszTörlés
  2. nekem is ez a gépem van . Én már legalább 15 éve használom! Fagyigépet 2-3 éve vettem hozzá.Szuper kis gép!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly