2008. szeptember 15., hétfő

Látogatás

Az elmúlt hétvégén Gumipapszlinak a szülővárosom közelében volt tréningje, így úgy döntettem, hogy amíg ő csapatot épít én meglátogatom a szüleimet. Természetesen egy ilyen látogatás sok mindenről szól, de azért főként a kényeztetésről/etetésről. Ami - tekintettel arra, hogy próbálok megszabadulni néhány kilótól - nem annyira jó dolog.

Azért igyekeztem ellenállni a gaz kísértésnek és mondjuk anyukám traktálásból csak kb. minden negyedikre adtam be a derekamat.


Kezdetnek csak gyors összefoglaló a montázshoz kapcsolódóan, aztán későbbi bejegyzésekben részletezem azokat a képeket, amik kifejtésre méltóak vagyis receptet is tudok hozzájuk fűzni.

Pénteken indult a látogatás, amikor is a kisvárosban piac van. Így hát a délelőttöt vásárlással töltöttük, szereztünk be mindenfélét, gasztro (zöldségek, gyümölcsök, egyéb hozzávalók, nekem edények) és azon kívüli témákban is.
A vásárolgatás eredményeként viszont jó későn ebédeltünk, amiért apu rendesen cikizett is minket, miszerint két háziasszony sem képes délre ebédet varázsolni...nem duzzogtunk nagyon, mert annál jobban élveztük a délelőttöt, hogy hagyjuk elrontani az örömöt. A babgulyás, meg késői ebédnek is finom lett, a pogácsával együtt. (Utóbbit én sütöttem, a már bemutatott recept alapján. Előbbit anyu készítette, meglepően egészen másként mint én, vagyis inkább csak fordítva. Az enyémnek a pörkölt az alapja, és ahhoz adom a babot. Az övének a bableves az alapja és ahhoz adja hozzá a pörköltet, így az övé jóval hígabb is, mint az enyém.)
Délután készítettünk olajos sült paprikát - ezt később egy rövid postban részletezem majd. Szombatra pedig kitaláltuk, hogy némi befőzést is beiktatunk, így elkezdtem apróhagymát tisztítani.
A pénteki nap egyik nagy meglepetése volt számomra, hogy ehettem szamócát, ami a szülők kertjében termett, nem volt sok-viszont annál finomabb, édesebb -, és számomra maga volt a csoda, hogy szeptember közepe felé ehettem a kedvenc gyümölcsömből.

Szombaton már jobbak voltunk ebéd fronton, mármint ami az időt illeti, mert az általam készített
cukkínis krumpligratin nem puhult meg - mármint a cukkíni, amire némileg számítottam, mert nagyon régi darab volt már - anyu állítása szerint. Sebaj vacsorára finom lett:) Délután készült a savanyított gyöngyhagyma és a meggyes-diós pite, illetve beiktattunk egy menyasszony nézést is két nagynénémmel kiegészülve. :)

Gasztro vonatkozásban még annyit a hétvégére összefoglalóul, hogy a meglátogatott nagynéninktől begyűjtöttem több kipróbálnivaló receptet is. Illetve, ahogy már említettem, hogy bővítettem az edénykészletemet is, mivel szülővároskámban remek zománcáru gyár üzemel, aminek minőségi hibás termékeiből olcsón lehet vásárolni. (a minőségi hiba általában annyi, hogy pici zománc hiányzik valahol az edényről, ami a használhatóságán nem ront semmit). Továbbá beszereztem végre egy sajtos tallérsütőt is. Nálunk a családban nagy hagyománya van a sajtos tallérsütésnek, így hát én sem maradhatok ki. Jelenteni fogom természetesen, amint rászántam magam a próbára – végülis csak azt kell eldöntenem, hogy a sok nagynéni közül melyiknek a receptjét választom:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly