2008. május 22., csütörtök

Karfiolos krumpligratin

A hétfői vacsoránkhoz az alapot Alchri Cukkínis krumpligratinja szolgáltatta, amit viszonylag gyakran szoktam készíteni, mert nagyon kedvelem. Nem változtattam a recepten érdemben, csak annyit, hogy a cukkíni helyett karfiolt használtam, amit természetesen rózsáira szedve sós vízben félpuhára főztem. Illetve a gyorsítás érdekében a krumplit is előfőztem picit. (Bemásolom azért az eredeti receptet, hogy meglegyen itt is.)



Cukkinis krumpligratin/alchri:
5-6 szem nagy krumpli, 2 db. kicsi cukkini, só, bors, 4 deci tejszín, 10 deka reszeltsajt
A krumplit és a cukkinit uborkareszelön vékony karikákra reszeljük, egy tüzálló tálat kivajazunk, majd felváltva belerétegezzük. Sózzuk, borsozzuk és a tejszínnel leöntjük. Megszórjuk a reszeltsajttal, majd 200 fokon,fólia nélkül kb. 30-40 percig sütjük. Ha nagyon barnulna, fedjük le fóliával, de a lényege az, hogy a krumpli szívja be a tejszínt és krémes halmazállapotú legyen. A sütöböl kivéve kicsit pihentetjük, majd tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly