2008. május 20., kedd

Magyaros grillezett pulyka

Nem vagyok mostanában túl aktív, sem a konyhai alkotás, sem a blogozás terén, de még az internetezésre sincs annyi időm, amennyit szeretnék.
Az elmúlt hét a főzés szempontjából nem volt éppen kiemelkedő, nem nagyon főztem, mert főnként házon kívül ettünk, ha pedig igen, akkor az nem igazán volt említésre méltó. Szombaton viszont a városi csatangolás után kellett valami kellemesen könnyű ebédet kitalálni. Nem igazán komoly recept, de melegben nagy kedvenc.


Magyaros grillezett pulyka
Pulykamellből medalionokat vágtam és kézzel szépen kilapogattam őket. Készítettem egy pácot: egy natúr joghurtot elkevertem, egy evőkanál olíva olajjal, fokhagymaporral, nagyon apróra vágott vöröshagymával, pirospaprikával, kevés paradicsom lével, szerecsendióval, feketeborssal.
Ezután a pácban pihentettem a szeleteket egy fél órát, majd olajozott sütőlapra fektettem és először letakarva légkeverésen 200 fokon sütöttem 15 percet, majd a fóliát levéve a sütőt grillezésre állítva 10 perc alatt - gyakran ránézve - készre grilleztem. Joghurtos uborkát ettünk hozzá, illetve friss bagettet.

Joghurtos uborka: egy uborkát megtisztítottam és kockára vágtam megsóztam, majd egy joghurtot elkevertem kevés cukorral, aprított petrezselyem levéllel, fokhagymával, fekete borssal,illetve egy kevés citromsavval, végül a szószt összekevertem az uborkával és hűtőbe tettem összeérni. A tanulság az volt belőle, hogy az uborkát vékonyra szeletelve, esetleg reszelve jobban szeretjük:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly