2008. szeptember 8., hétfő

Túrós rétes

A szervezkedés kicsit több időt vesz igénybe, mint ahogy azt eredetileg gondoltuk, így lényegesen kevesebb idő marad a konyhára. Ha ott ténykedünk, akkor is inkább a gyorsan valami finomat jegyében. Azért néha kívánunk valami édességet is, így került a bevásárlás során egy csomag réteslap a kosárba. És ha rétes, akkor az csak túrós lehet, az örök kedvenc.

Nem tudom, hogy mások hogyan készítik, de én az alábbiak szerint, amiről igazán nem tudom megmondani, hogy még otthon tanultam-e anyu mellett, vagy már saját fejlesztés volt:$


Túrókrém rétesbe
Hozzávalók: 50 dkg túró, két egész tojás, ízlés szerint cukor, vanília és mazsola
A fenti hozzávalókat alaposan összekeverjük, ha van időnk és kedvünk, akkor a tojást habosra keverjük mielőtt a túróhoz adjuk (nálam ez általában kimarad).

Ezután egy nedves konyharuhára kiterítjük a réteslapokat, én hármat szoktam egymásra teríteni. Finoman megkenjük olajjal, majd rápöttyözzük a túrókrém felét. Az „üresen” marad részekre tejfölt pöttyintünk. Végül konyharuhával ügyesen feltekerjük és a vékonyak kiolajozott tepsibe tesszük. A fenti mennyiségű túrókrémből két rudat szoktam csinálni, így bőségesen van benne töltelék:) A tepsiben lévő rudak tetejét olajjal elkevert tejföllel kenjük meg, majd előmelegített sütőben addig sütjük, amíg szép piros színt nem kap. Porcukorral enyhén meghintve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly