Ugyan a bejegyzések között csak pár nap, de amit tartalmilag felölel az 2 évet fog át.Miért is szoktak motort cserélni az emberek? Hát legfőképpen mert erős külső behatás következtében gyors szétszerelés áldozata lesz. Sajnos ez viszonylag gyakori, és itt a humán rész is erős felújításon esik át általában. Aztán lehet még, hogy a gazdi kinövi. Egyébként erről a privát véleményem az, hogy a ma kapható bármely motor tudása olyan magas bármely utcai motoroshoz képest (ebben benne vannak a néha pályázók is), hogy ha kapna egy R1-et vagy 1000es Gixert, akkor bármilyen motort választhatna egy profi motorversenyzőnek, simán alul maradna vele szemben. Bár azért nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel. Ezért csak mosolyogni szoktam az olyan 600-as sportmotor tulajokon, akik mondják, hogy hú, ezt már nagyon kinőttem, és veszek egy 1000-est. Na persze.. A pontos fogalmazás inkább az, hogy a motorban rejlő amúgy óriási tartalékból hamarabb éri el a motoros bénasága azt a határt, amelyet a versenytechnika még kompenzálni képes.Amúgy szerintem a motorok nagyon utálhatják a motorost, mert az amúgy teljesen stabil, jól működő szerkezetre ráül egy össze vissza mocorgó kiszámíthatatlan egyén, aki minden áron azon van, hogy összetörje. Hát én sem vágynék erre.Egy motort igazából egyféle képpen lehet kinőni: testméretben.Mondjuk azt, hogy valami ilyesmi történt nálunk is. De ez igazából kényelmi kinövés. Mert az előző motor nagyon kényelmetlen volt a páromnak, tehát szegénynek mennie kellett. Csakhogy sokáig nem tudtunk megállapodni mi is lenne a jó választás.Sok modell jött szóba, de valahogy mindegyikben kevésnek éreztem a "hiba kompenzáló tartalékot". Ez persze két okból adódik: az egyik, hogy alapvetően tanulom még ezt a dolgot (amúgy is jó pap holtig tanul.. a motoros ha holtig tanul és ez túl hamar van.. akkor megbukott :) ) a másik, hogy amikor felül az ember egy ilyen vasra, amiben óriási tartalékok vannak, akkor még ő is úgy érzi, hogy tud motorozni.Tavaly volt egy Honda teszt turné ahol alkalmam volt tesztelni egy CBR600RR-t.
Hát nagyon más egy ilyen motor. Ahogy a nagy teszt oldalak szokták írni: "elhiteti, hogy tudsz motorozni". És tényleg. Aha.. csak ha egy ilyet haza viszel, hogy nah, akkor holnaptól ezzel megyünk kedvesem túrázni, annak eredménye olyan, mint a ... hát erre nincs is jó szó. Szóval az biztos, hogy imádott kedveseid száma (motorod és a párod) kettőről egyre csökken - még pedig hihetetlen rövid idő alatt.Jelenleg egyetlen motort ismerek a piacon (a 4 millió feletti motorok nem képviselik a piacot..) ami hihetetlen jó sport motor, és még kellően kényelmes túramotor is egyben. Ez pedig a Suzuki Hayabusa. Így történt tehát, hogy a Kisbagolyból Vadászsólyomra változott az állatállomány nálunk. Ennek a motornak egyébként egyetlen baja van.. még pedig az, hogy 200 LE. De erről majd egy másik postban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.