2008. szeptember 24., szerda

Listás játék:)

Megtaláltam ezt a "játékot" előszőr Mammánál, aki viszont utalt rá, hogy készült egy magyarírott változat is Áginál. Ezutóbbi mellett döntöttem, mert a másikon számomra is nagyon sok semmitmondó dolog volt.

Az Áginál leírt szabályt, sajnos nem tudtam betartani, mert nem találom, hogyan lehet áthúzottat csinálni, így már a félkövérséget is kihagytam, ezért aki kiváncsi az kénytelen végig olvasni:)

1. Ajvár – Eddig még kimaradt, de nem zárkózom el.
2. Aszú – kóstolás megvolt, amúgy nem nagyon szeretem az alkoholt.
3. Bableves csülökkel – Imádnivaló, meg csülök nélkül is:)
4. Baklava – Émelyítően édes.
5. Baracklekvár – A sógornőmé és pótnagymamámé a legfinomabb a világon.
6. Bárányhús – Gyrosnak imádom. (erről később írok majd)
7. Barátfüle – Nagy kedvenc, és azon ritkaság, amiből a mirelitet szeretem jobban. (de csak a Csabai Szilvalekváros változatot)
8. Békacomb rántva – Kimaradt eddig.
9. Birsalma sajt – Inkább kompótnak szeretem, anyukám készítésében.
10. Bodza szörp – Szinte folyamatosan ezt isszuk.
11. Borsóleves – Nagy kedvenc.
12. Bundás kenyér – Ez is nagy kedvenc. Mustárral (!)
13. Burek – nem kötöttünk nagyon szoros barátságot.
14. Cékla saláta – Minden pirosas színű zöldséget, gyümölcsöt szeretek.
15. Csalántea – Pocsék, ha rajtam múlik többet nem fogok inni.
16. Csevapcsicsa – Valamelyik jugoszláv utódállamban ettem és nagyon finom volt. Itthon nem volt merszem még megkóstolni.
17. Csicsóka – Nem emlékszem rá.
18. Csiga – Nem lehett kihagyni, nem is volt rossz.
19. Csirkeláb a húslevesből – Miért a csirkének lába is van….nem csak melle?:P
20. Disznósajt – Ecettel a jó kis házi fajta gyerekkoromban nagyon finom volt.
21. Erdei gombák – A gombák egyáltalán a nem szeretem kategóriában vannak, de azért ha benne van valamiben nem piszkálom ki, csak reménykedem, hogy bevizsgálták. Magamtól nem teszem semmibe.
22. Esterházy torta – Tömény, de néha finom.
23.Fagyasztott halrudacskák – Fogalmazzunk úgy, hogy pszichésen allergiás vagyok a halra.
24.Fánk – Naná, baracklekvárral a nagynéném receptje szerint.
25.Fasírt – Krumplifőzelék elképzelhetetlen enélkül.
26. Finomfőzelék – Rövid menzás pályafutásom alatt ez is megvolt, többet szerintem nem lesz.
27. Fokhagymás lángos, sajttal és tejföllel – Aha, akár hetente is jöhetneJ
28. Fonott kalács – Vajjal, sóval (!)
29. Főtt csöves kukorica – Bárhol, bármikor.
30. Gulyásleves – Inkább a babos változat.
31. Gyümölcsbor – Alkoholok általában nem játszanak, de almásat már kóstoltam.
32. Hagymaleves – Finom, fokhagymás a kedvencebb.
33. Halászlé – Lásd 23. pont. Egész pici koromban a levét tésztával megettem…állítólag.
34.Jeges kávé – kóstoltam, de nem szeretem a kávét.
35. Kakashere pörkölt – Egyszer volt, semmi extra.
36. Káposztás tészta – otthon gyakran volt, én még nem főztem.
37. Kapros tökfőzelék – Ha muszáj jöhet, emlékeim szerint anyu elég jót főzött.
38.Karalábé – Nem rég fedeztem fel magamnak, főként főzeléknek, levesnek esszük.
39. Kaszinó tojás – Egyszer ettem, de nem kedveltem meg nagyon.
40. Kecsketej – Nem is volt olyan rossz, mint gondoltam.
41. Kemping sajt a tömlőből – Ha van hozzá ropogós kenyércsücsök is:D
42. Képviselőfánk – Gyerekként nagyon tetszett, egyszer megcsinálta anyu, iszonyatos csalódás volt:(
43. Knédli – Ausztriában ettem, szép emlék.
44. Kocsonya – Gyerekként ezt is megettem állítólag, felnőttként még nem kívántam meg.
45. Kókuszgolyó – Nagy kedvenc, gyorsan megvan és a legtöbben szeretik.
46. Kovászos uborka – Anyu verziójában.
47. Körömpörkölt – Csak a levét, kenyérrel tunkolva…de ezt sem főztem még.
48. Körözött – A sajátomat szeretem.
49. Krémes – A cukrászdai sem rossz, de ezt is az egyik nagynéném tudja igazán.
50. Krumplipüré – Vajjal és tejszínnel/tejföllel szeretem.
51. Krumplis tészta – Savanyú/kovászos uborkával de jó is.
52. Lecsó – Anyósomtól tanult változatban, de csak abban.
53. Lekváros bukta – Párom nagymamájánál a kis sámlin ülve melegen:)
54. Libamáj – Én nagyon szeretem, a Párom allergiás minden májra, ezt kis mennyiségben még ő is meg tudja enni.
55. Lóhús – Kolbászban volt, de csak utólag tudtam meg. Ha tudom nem ettem volna meg.
56. Madártej – A fehérjefelhők nélkül is annak számít?
57. Majonéz – Régen nagyon szerettem, most már kevesebbet eszem belőle.
58. Mákos guba – Minden ami mákos a szeretem kategóriában van:)
59. McDonald’s Big Mac Meal – Happy meal az én méret kategóriám, na meg a játék is jól jön, ha hirtelen kell gyereknek ajándékozni.
60. Meggyszósz húslevesben főtt marhahús mellé – Én inkább sült hús mellé szoktam enni…talán azért, mert a főtt húst általában nem kedvelem.
61. Muszaka – Görögországban ettem, azóta sem, pedig finom volt.
62. Nyúlhús – Nem megy, sajnálom a nyuszit. De kóstoltam réges régen – persze nem tudtam, hogy az.
63. Őszibarack befőtt – Ha nincs nyers kopasz barack.
64. Pacal – Ez az az étel, amit soha, de egészen biztosan soha nem fogok megkóstolni.
65. Padlizsánkrém – Anyósomtól tanultam, azóta kedvenc lett, pirítóssal majonézesen.
66. Palacsinta – Almás fahéjjal, túrós, na meg a fahéjas és a többiek:)
67. Pálpusztai sajt – Na ezt inkább nem.
68. Paradicsomos káposzta – Nem is olyan régen anyu csinált nekem. Ritkán még meg is kívánom.
69. Párizsi – Én szeretem (pirul)
70. Pilóta keksz – Inkább a vaníliás karika, de leginkább házi sütemény.
71. Pogácsa – Lehetőleg melegen és jó sokat.
72. Puding – Vaníliás frissen, még langyosan, nem túl édesen.
73. Puliszka – Vajjal, túróval.
74. Rántott hús – Otthon minden vasárnap, saját háztartásomban viszonylag ritkán.
75.Rakott krumpli – Az egyszerűség dicsérete. Próbáltam sokfélét, de a sima magyaros a szívemcsücske.
76. Rácponty tejföllel – Mint fentebb a halaknál, de ehhez van sztorim: középiskolában tanultam ételkészítési ismereteket. Ezt az ételt osztották rám és társamra. Én a pucolásnál elájultam, (nem vagyok ájulós, ez volt eddig életem egyetlen ilyen esete) tanárbácsi kikísért, adott egy ötöst az aznapi teljesítményemre és haza küldött:D:D:D
77. Sárgarépa krémleves – Eddig még nem is hallottam ilyenről.
78. Somlói galuska – Hát kövezzenek meg, de én nem szeretem.
79. Sóskaleves – Ez is kimaradt eddig, főzelékben ettem már sóskát, meg nyersen is.
80. Sült gesztenye – Nem ízlett, inkább a püré sok tejszínnel.
81. Sült kolbász papírtányérról, a hentesnél – Ha olyan helyen járunk ki nem hagytam régen, mert mostanában a sok ronda tv-s riport miatt, csak megbízható helyről beszerezve esszük meg. 82. Sült tök – Régen nem szerettem, talán megérdemelne még egy próbát.
83. Szilvapálinka – Anyu adta egyszer, női fájdalomra, azóta sem szeretem.
84. Szilvás gombóc – A saját gyártmány az igazi, főként friss szilvából, ahogy tegnap előtt:D
85. Szőlős rétes – Van ilyen?
86. Sztrapacska – Szintén anyóstól tanultam, és inkább akkor esszük, ha ő készíti;) (Ez célzás is volt:D:D:D)
87. Tatár beefsteak – Még nem volt szerencsénk egymáshoz, pedig szívesen megkóstolnám.
88. Tintahal – Ez is hal.
89. Torma – Sonkához, tojáshoz, de piros változatban az igazi (anyutól tanultam: reszelt céklával van dúsítva)
90.Töki pompos – Debrecenben a virágkarneválon tavaly, meg itthon.
91.Töltött káposzta – Káposzta nélkül, inkább gombócnak paradicsommártással.
92.Töpörtyű – Lilahagyma és friss kenyér kíséretében.
93. Túró Rudi – Gyerekként jobban. Bár most a lilában megtaláltam azt a régi ízt. Párom nagyon szereti.
94. Túrós tészta cukorral – Szalonna pörccel.
95. Vaddisznó pörkölt – De finom is.
96. Véres hurka – Disznóvágáskor, gyöngyhagymával, friss kenyérrel.
97. Virsli – Én ezt is szeretem, szerintem nagyon sokoldalú tud lenni.
98. Zöldbab – Van a fagyasztóban, el kéne végre használni.
99. Zúzapörkölt – Inkább puhára főzve, apróra kockázva a töltetékben.
100. Zserbó – Anyukámé, de csak az. (Nem dicsekvés, de büszkeség, hogy anyu szerint az enyém már régen finomabb, mint az övé)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly