2008. szeptember 15., hétfő

Diós-meggyes pite

Ami nem is igazán pite, inkább egy kevert sütemény, de mivel a nagymamától leírt receptek között ezen a néven szerepel, hát marad ez a neve. Anyukám kedvenc süteményem, amiből gyerekként főként a meggy nélküli részeket kedveltem, azóta már én is inkább a meggyesre szavazok. Picit módosítottam a nagyanyai receptet, csökkentettem a cukor mennyiségét 10 dkg-val, jelentem nem rontott a süteményen. Legközelebb talán kipróbálom margarin helyett olajjal, mert úgy még homogénebbre lehet keverni a tésztát. Bár a végső ízén semmit nem rontott, hogy maga a massza nem volt teljesen homogén.



Diós-meggyes pite
2 egész tojást habosra keverünk, 10 dkg margarinnal/vajjal, 15 dkg cukorral. Majd hozzáadunk 2 dl tejet és 10 dkg darált diót, végül pedig 20 dkg lisztet, amiben előzőleg elkevertünk egy csomag sütőport.
Zsírozott (!) lisztezett közepes méretű tepsibe öntjük a masszát, és tetejére bőven szórunk magozott meggyet (1 befőttes üveg meggyet simán elbír). Közepes lángon sütjük. Tűpróbával tudjuk eldönteni, hogy mikor van kész, mert nagyon függ a tepsi méretétől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly