2008. szeptember 29., hétfő

Paprikás-sajtos csiga

Azon „ritka” sütemény, amit annak idején egy nagynénémtől tanultam. Nem tudom említettem-e már, de anyai ágról rendelkezem öt ilyennel, és apai ágról is hárommal, szóval van választék:) Na de vissza a süteményhez, újságból származik a recept, de azóta a neten, blogokon, fórumokon is megtaláltam számtalan verzióban. Én maradtam az eredetinél.

Ezúttal a rendhagyó leánybúcsú sós süteménye lett. Remek darab egyébként, mert előkészítve, rúdként is lehet fagyasztani, felkarikázva is, de kisütve fém dobozban is sokáig eláll(na).

Paprikás-sajtos csiga
Tészta: 25 dkg liszt, fél Rama kocka, só ízlés szerint, egy csapott kávéskanálnyi sütőpor, szükség szerint tej. Ezt össze kell gyúrni.
Töltelék: a Rama kocka másik fele, 15 dkg (füstölt) sajt, só ízlés szerint, egy evőkanál pirospaprika.
Elkészítés: A tésztát kinyújtjuk téglalap alakra, kb. 3-4 mm vékonyra, lesz olyan 30X50 cm kb. Rákenjük a masszát, feltekerjük. Szeletelés előtt érdemes kicsit fagyasztóba tenni, akkor keményebb lesz a tészta, szebbek a szeletkék. Kb. 3 mm vastagra fel kell vagdosni, a szeleteket zsírozott-lisztezett tepsibe tenni, felvert tojással megkenni és megsütni. Vigyázat, hamar megsül!






A lánybúcsúról is essen akkor pár szó, ha már írtam fentebb, hogy rendhagyó. Rendhagyó egyrészt azért, mert polgárilag már közel három éve férjes asszony vagyok:P És rendhagyó lett sajnos azért is, mert a meghívottaknak még a fele sem jött el:( Így nagyon komoly létszámmal négyen voltunk. De azért remek csajos beszélgetős este/éjszaka volt. A szervező barátosném, amikről az előző postban is szó esett pedig meglepett egy isteni finom tortával….de ne szaladjunk annyira előre, erről is jön post hamarosan.

2 megjegyzés:

  1. A csigámról elfilóztam a blogomban: ITT. Fotó is van róla.

    Egyébként betettem a blogodat a linkjeim közé, mert tetszik ;)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Réka!
    Köszönöm szépen a tájékoztatást és a megtiszteltetést, hogy ott feszíthetek:)
    Üdv: Vica

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly