2012. október 5., péntek

Császárzsemle - Limara

Valami friss langyos péksüteményt képzeltem vacsorára. Természetes volt, hogy Limaránál nézek körül. Jó döntés volt, isteni lett a zsemle, bár a formázást még gyakorolni kell. 


Császárzsemle - Limara
35 dkg liszt
1 tk. só
csipet aszkorbinsav
125 ml víz
110 ml tej
2,5 dkg vaj
1 csipet cukor
fél tasak szárított élesztő
A hozzávalókat alaposan összedagasztjuk. Majd hagyjuk duplájára kelni. 
Ezután négy felé vágtam. Minden darabot gömbölyítettem, majd 10 percig pihentettem. Egyesével kb. 45 cm hosszú rudakat sodortam belőlük. Majd megformáztam a zsemléket. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket és amíg a sütőt 200 fokra melegítettem (az aljában egy kis lábosban némi vízzel), addig hagytam tovább kelni. Vízzel lespriccelve toltam a sütőbe, ahol nagyjából 30 perc alatt sültek megfelelő színűre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly