2012. október 28., vasárnap

Coca-cola torta

Annyira megtetszett a képen, hogy nem is volt kérdés, előadom a hétvégén. Az eredeti receptre a pinteresten akadtam első körben, én azért kicsit változtattam rajta - kevesebb cukor, nyilván. Az átszámoláshoz segítség lehet az alábbi táblázat, de én most a bögrés mérőmmel dolgoztam (IKEA, az egyik oldal dl a másik bögre:)) és azt mértem le, hogy legközelebb könnyebb legyen. Alapvetően jól sikerült a torticsek, de az öntetnél valamit nagyon félreértettem, mert kicsit sem maradt a tetején, simán beszívta, meg lefolyt mellette. Ezért második nekifutásnak csináltam rá egy sima csokimázat…anyukám receptje, csak kicsit kólásítottam….hát nem lett szép, de legalább rajta maradt. A vélemények: Anyósom szerint jó, olyan sportszeletes, csak még kéne bele pirított dió, meg rumaroma…erre én azt mondtam, hogy akkor az alap sportszelet recept sokkal egyszerűbb. Nekem igazából nem jött be, de a) nem szeretem a sportszeletet sem, b) nagyon-nagyon mást vártam. 


Coca-cola torta
Hozzávalók:
2 bögre liszt (30 dkg)
1 bögre cukor (17 dkg)
fél tk só
1 tk szódabikarbóna
1 bögre vaj (20 dkg)
negyed bögre kakaópor (2 dkg)
1 bögre Coca-cola
fél bögre író (ennek híján: fél bögre tej 1 ek ecettel felforralva és kis időt pihentetve)
2 tojás
1 tk vaníliakivonat
Máz 1. (eredeti):
fél bögre vaj (10 dkg)
negyed bögre kakaópor (2 dkg)
fél bögre Coca-cola
Máz II.:
5 dkg puha vaj
3 dkg porcukor
1 dkg kakaópor
némi Coca-cola (anyu langyos vizet használ eredetileg)
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, és egy megfelelő méretű tepsit kikenünk vajjal. A száraz hozzávalókat összekeverjük. Majd a tojás és a vanília kivételével a nedveseket összemelegítjük. Hozzáadjuk a szárazakat, majd a tojást és a vaníliát is. A kikent formába simítjuk és fél óra alatt készre sütjük (tűpróba). Mielőtt elkészül elkészítjük a mázat (Máz I. esetemben). A hozzávalókat összemelegítjük, majd azonnal a forró tortára öntjük. 
Mivel nekem felszívta…ledobta a Máz I.-et, ezért a Máz II. hozzávalóit összekevertem és a tortára simítottam. Ezután hűtőben várta a másnapot és sorsa jobbrafordulását:P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly