2012. október 4., csütörtök

Almás háromszögek

Régebben vettem a réteslapot, akkor konkrét tervvel, ami meghiúsult. Most meg gondoltam egyet és a cukkinikrémleves utánra beálmodtam egy ilyet. Egészen finom lett…alapból nem vagyok egy nagy rétes rajongó:) (Najó persze anyu igazi nyújtott rétese, az más világ;)) Kicsit száraznak éreztem a tésztát…legközelebb más burkolatot kap a töltelék. 



Almás háromszögek
8 rétes lap
olvasztott vaj
30 dkg alma (tisztítva, apró kockára vágva)
1 ek citromlé
1 dl víz
2 ek barna cukor
1 ek vaníliás pudingpor
némi fahéj

Az almát a citromlével meglocsoljuk, hozzáadjuk a fahéjat, cukrot és a vizet, majd puhára pároljuk. A végén kevés vízzel elkeverjük a pudingport és ezzel besűrítjük a keletkezett mártást. Hagyjuk teljesen kihűlni. Veszünk 1 réteslapot, megkenjük olvasztott vajjal, ráteszünk egy másikat, azt is megkenjük, majd hosszában kettéhajtjuk. A jobb szélére rakjuk a tölteléket, majd háromszögekbe hajtogatjuk - a képen látható módon. A tetejét is megkenjük, majd sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük a háromszögeket. 200 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk. Az esetlegesen langyosan nem elfogyasztott darabokat rásózzuk a szomszédainkra:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly