2012. február 28., kedd

Rakott padlizsán

Szomszédasszonyé az eredeti ötlet, én csak kicsit változtattam rajta itt-ott. Meg sütöttem hozzá pitát kísérőnek:)

Rakott padlizsán/Zebranyúl
Hozzávalók
1 közepes padlizsán (29 dkg)
35 dkg darált hús
1 kisebb fej vöröshagyma (5 dkg)
1 fakanálnyi sertészsír
2 dl főzőtejszin
1 kk pirospaprika
1 kicsi sürített paradicsom (5 dkg)
1 feta (20 dkg)
1 tk Erős paprikakrém
só, bors, oregano



Elkészítés:
A padlizsánt vékony szeletekre vágjuk, kicsit megsózzuk és félre tesszük. A hagymát megdinszteljük a zsíron. Tűzről levéve elkeverjük benne a pirospaprikát. Beletesszük a darált húst, sózzuk, borsozzuk, hozzátesszük a sürített paradicsomot, a paprikakrémet, az oreganot. Lepirítjuk a húst, majd felöntjük a tejszínnel és összefőzzük.
Egy jénai aljába lerakunk egy réteg padlizsánt. Ráöntjük a tejszínes hús felét, majd megszórjuk a feta felével. Jön még egy réteg padlizsán. Ennek tetejébe a maradék hús és a feta. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 40-50 percig sütjük. Én frissen sült pitával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly