2012. február 8., szerda

Két órás graham kenyér

Mikor megláttam Vianál már tudtam, hogy előbb utóbb sorra kerül. Hát most jött el a pillanat. Kicsit változtattam rajta, szuper lett. Kevés munka, szuper gyors kenyérke. 


Két órás graham kenyér
Hozzávalók:
25 dkg kenyérliszt (CH 180,0g)
25 dkg grahamliszt (CH 161,0g)
1 csomag porélesztő (CH 0,0g)
3 dl langyos víz (CH 0,0g)
1,5 dl tej (CH 6,9g)
1 evőkanál só (CH 0,0g)
1 teáskanál cukor (1dkg - CH 10,0g)
A hozzávalókat egy tálban összekeverjük - nem kell dagasztani. Én a dagasztókarral kavartattam meg, de csak éppen hogy. Ragacsos sűrű nokedli tésztát kapunk. Hagyjuk másfél órát kelni. Ezután betesszük a fedővel rendelkező jénait a hideg sütőbe, és vele együtt melegítjük fel 230°C-ra — ez azért kell, hogy ne tapadjon le a kenyér. A tésztát bőségesen lisztezett felületen meghajtogatjuk (mint a videóban). Ha bemelegedett a sütő meg a jénai, akkor nagyon óvatosan kivesszük, leügyeskedjük róla a forró fedőt, és hajtott éllel lefelé beleemeljük a kenyeret. Fedő vissza, és mehet minden a sütőbe. 30 percig sül fedővel, aztán még 10 percig fedő nélkül. Ezután kiborítjuk (tök simán kijött a formából) és rácson hagyjuk kihűlni…közben mondjuk rágjuk a körmünket, a rácsot, vagy amit érünk, mert már alig várjuk, hogy a frissen illatozó kenyérbe haraphassunk:D Nálunk ma egy istenkirály marhapörkölt kísérője volt, nagyon jól passzolt. Majd beszámolok, hogy másnapra milyen lett.


CH összegző:
1 kenyérke - mondjuk 24 kb. egyforma szelet: 357,9 gramm
1 szelet: 14,9 gramm

2 megjegyzés:

  1. Szia Vica!

    Milyen lett másnapra? Vagy megérte egyáltalán a másnapot? :)

    Üdv,Réka

    VálaszTörlés
  2. Szia! Maradt másnapra is:) Finom volt kicsit jobban morzsálodott mint egy fehér kenyér szokott, de ezt már más grahamnál is tapasztaltam:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly