2012. február 13., hétfő

Gyradiko görög étterem

Minden azzal kezdődött, hogy az ingatlanos csajszi, akitől anno a lakásunkat vettük, bombázott pár levéllel a fent nevezett étteremmel kapcsolatosan. Aztán megkértem Fedrát, hogy mellőzzük a bombázást, ő pedig válaszolt, hogy oké, de mindenképpen érdemes kipróbálni a családi éttermet. Aztán megláttam gasztro vonalon is többeknél, hogy frankó a gyros náluk. Évfordulónk is van, meg szeretjük is a görög konyhát, hát gondoltuk miért ne. 

Előételek: pita, padlizsánkrém, kecskesajt-krém
Fel is hívtam őket, hogy asztalt foglaljak, kaptam is természetesen. Kicsit előbb érkeztünk, mert hogy nem gondoltuk, hogy ez ennyire közel van, de ez nem okozott gondot…mondjuk minket azért sokkolt, hogy az étterem, az mondjuk büfé:D Ami rendelkezik pár zárt térben lévő asztallal, ahová le lehet ülni (csekély fűtés, sok takaró;)). Sebaj, nem tántorodtunk el, s milyen jól tettük. Egy srác vette fel a rendelést, ha jól emlékszem Diminek szólították. Pillanatok alatt vizsgázott le vendéglátásból jelesre. Első körben ajánlotta a két személyes tálat, amit azon nyomban el is kezdtek készíteni. Aztán mivel majd' éhen haltunk, hát arra jutottunk, hogy kell valami előétel, és itt kezdtem leájulni, mert hogy az összes létező kencéből kaptunk kis lapátkával kóstolót (azért azt hiszem nekem is sikerült kicsit lenyűgözni, mivel nem mondta, hogy melyik mi, én viszont elég jó találati aránnyal tippeltem meg, hogy éppen mit nyalogatok). Le is csaptunk a kecskesajt-krémre és a padlizsánkrémre. Előbbi sült darált paprikával, utóbbi feta sajttal készül. Egy-egy pitával remek ráhangolásnak bizonyult. 

Ital ügyben is kértünk ajánlást, ha már görög…de spéci görögben csak bort tudtak ajánlani, ebből mondjuk én - mint aki nem vezet - rögtön kaptam is kóstolót, három félét is, nem is éppen gyűszűnyi adagban. Lett is jó kedvem;) Mivel ott nem igazán akartam egyedül inni, hát kértünk egy üveggel elvitelre, ha már lúd legyen kövér alapon, mindjárt egy két literest:D

Mivel az előétellel végeztünk, készen is lett a főételünk, ez már kicsit sem büfé feelingben tálalva. Kaptunk is hozzá porcelán tányért, rendes evőeszközt. Nagyon jót ettünk, és persze messze nem tudtunk mindent megenni, de csomagolásból is ötöst kapnak:) Minden nagyon finom volt egyébként a tálon, kiemelten a birkasült a tetején…ebből még csúszott volna egy kevés. Aztán a fetasajt a görög salátán is verhetetlen volt.

Főétel: kétszemélyes gyradiko tál
Kicsit furcsa volt az étkezésünk, mert mi eléggé kiöltöztünk az alkalomnak, amiért már eleve érdekes pillantásokat sikerült bezsebelni, de aztán a rendelésünk sem az átlagos volt, így a többi vendég a gyros mögül nagyokat pislogott az asztalunk felé;)

Amíg csomagolták a maradékokat, érdeklődtem a kecskesajt-krém recept felől -kaptam is tippet, pontosat nem. Meg a beszerzési hely felől, erre is kaptam tippet. S ha már, hát hoztunk reggelire is egy adag krémet. 

A borral és a borravalóval együtt 12 ezer forintot fizettünk…kártyával, és ebből majdnem a bor volt a nagyobbik tétel (5500 forint volt). 

Az induláshoz képest nem volt egészen másfél óra, hogy hazaérünk, Anyósom, aki zsebit felügyelte nem értette, hogy mi van…mondtuk neki, hogy nem akartuk, hogy éhezzen, ezért siettünk haza a kajával:D Nem hitte el, de azért jól lakott. S a bort is megkóstoltuk mind a hárman és finomnak minősítettük:) /A kajából egyébként még egy komplett három fős étkezés kijön/

Itthoni "díszlettel" a nagyon finom édes bor:D
Összességében szuper jót ettünk, és nagyon tetszett ahogy főznek, biztosan vissza is fogunk még térni, bár nagy valószínűséggel inkább elvitelre választunk az é(tterem) kategóriás büfé kínálatából:D

Desszertügyben maradt bennem némi hiányérzet, bár ez nem az étterem hibája, mert a szokásos görög desszertek elérhetőek voltak, csak azokat mi nem nagyon kedveljük. S a közelben nem tudtunk nyitva tartó és finom cukrászdát. Emlegettük is Mirelle-t, hogy ő biztosan tudna ajánlani, de hirtelen nem jutott eszembe, hogyan is tudnám utolérni és zaklatni kicsit;)

3 megjegyzés:

  1. :) Örülök, hogy voltatok, vagytok és lesztek is! Puszi Fedra

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  3. Könnyesre nevettem magam :) bár tudom nem ennek szántad, de akkor is :)
    Örülök, hogy jól éreztétek Magatokat, és mindenképp várom hogy a "tippeket" megoszd :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly