2012. február 5., vasárnap

Hagymás-tarjás szűzérme krumpli ágyon

Állítólag eredetileg Gregor József receptje volt. Már nem emlékszem honnan mentettem le. De mindenképpen finom volt:)


Hagymás-tarjás szűzérme krumpli ágyon
30 dkg szűzérme (CH 1,2g)
10 dkg füstölt tarja, vékonyra szeletelve (CH 0,3g)
2 fej nagyobb hagyma, vékonyra szeletelve (13 dkg - CH 10,8g)
50 dkg burgonya (CH 100,0g)
20 dkg tejföl (CH 7,6g)
1 tojás (CH 0,6g)
10 dkg füstölt sajt, reszelve (CH 1,6g) 
só, bors (CH 0,0g)
olívaolaj (CH 0,0g)
1 dkg vaj (CH 0,0g)
A krumplit sós vízben megfőzzük, megtisztítjuk, felkarikázzuk. A szűzérmét 4-5 centi átmérőjű vékony szeletekre vágjuk, sózzuk, ízlés szerint borsozzuk. A szeleteket egy serpenyőben egy kis olívaolajon elősütjük. Egy fedővel rendelkező tűzálló tál alját kikenjük olívaolajjal. Először egy sor burgonya kerül bele, következik egy réteg hússzelet. Ezt követi a hagymakarika réteg, illetve ezt a füstölt tarjaszeletekkel fedjük be. Tetejére jön a következő krumpliréteg. A krumplirétegeket célszerű egy kicsit megsózni.Keverjük ki a tejfölt a tojással és ezzel öntsük le. A tetejére a reszelt füstölt sajt kerül, illetve a tetejére morzsoljunk a vajat, különben nagyon száraz lesz. Lehetőleg üvegfedelű tálat használjunk és ne vegyük le a fedelét a sütés alatt. Akkor készült el, ha az üvegtető alatt a teteje eléggé megpirult. 200 fokos légkeveréses sütőben sütjük.


CH összegző:
4 adag összesen: 122,1 gramm
1 adag: 30,5 gramm

3 megjegyzés:

  1. Szia Vica,

    A névrokonod vagyok, mert én is Vica vagyok:)
    egy olyan kérdésem van, hogy látom számolod a szénhidráttartalmakat, viszont látom hogy van benne krumpli például..én most tudtam meg hogy inzulinrezisztenciám van és én nem ehetek krumplit.
    Te tartod még ezt a diétát?
    Egy hónapja szinte csak húson és salátán élek és kezdem unni...elkezdtem a neten recepteket keresni, és így kerültem a Te oldaladra...Szuper jók a receptek, csak nem tudom én ehetek-e ilyet...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vica! Nagyjából tartom a diétát csak kevesebb időm van számolgatni, mióta megszületett a babánk:) Szóval nekem nem volt tilos végülis semmi (nyilván a cukor igen), így én minden ettem/eszek, csak figyelek rá, hogy beleférjek a szénhidrát adagba. S próbálok a gyors/lassú megfelelő arányára is odafigyelni. Mivel nálunk a babaprojekt kapcsán derült ki az IR úgy gondolom sikeresnek mondható a diétám, mert egyrészt megszületett a baba;) Másrészt elég sokat sikerült fogynom:) A diéta fülön találsz pontosabb leírást, hátha segítség. Ha pedig van olyan recept, ami nincs kiszámolva és szeretnéd elkészíteni, akkor csak szólj és szívesen kiszámolom...bár azt nem tudom ígérni, hogy azonnal meg van, de egy nap alatt, azért tudok annyi időt csenni;)

      Törlés
    2. Szia Vica,

      köszi a gyors választ. Én nem számolgatom a szénhidrát adagokat, csak úgy táplálkozok, amint előírták...reggelire egy szelet teljeskiörlésű kenyér, egy kis felvágott, paprika, sajt, tízórai: gyümölcs, ebéd:leves, husi+saláta, lehet főzelék teljeskiörlésű lisztből,lecsót szoktam még enni mondjuk egy szelet kenyérrel, uzsonna: újra gyümölcs, este fehérje+saláta, ez vagy hús, vagy tojás, de van hogy nincs kedvem és teljeskiörlésű kenyeret eszek, mint reggel. Napközben szoktam még korpovit kekszet is enni, ha éhesnek érzem magam. Én egyenlőre a krumpli, rizs, ezeket teljesen kiiktattam, igaz mondta a doki hogy lehet, csak nagyon keveset.Gógyszert nem kaptam rá, csak vitaminokat: króm-pikolinat, D-vitamin, Szelén+E vitamin.Remélem nálunk is hamarosan összejön a baba.
      Köszi a segítséget!

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly