2011. július 3., vasárnap

Rablóhús

Olyan főételt szerettem volna, ami egyedül elkészül a sütőben, de azért elég laktató és nem kell hozzá tejtermék. Nagyon jól sikerült, biztosan fogok készíteni más összeállításban is. 

Apró változás, hogy ha már a receptet főzés előtt/közben számozott lépésekben (esetleg nyilakkal vázlatszerűen) szoktam, akkor itt is áttérek erre a formára...többnyire legalábbis, ahol ezt érzem kényelmesebbnek. Merthogy bevallom a laptoppal főzést nem tudtam megszokni. Próbálkoztam, de valahogy zavar, hogy piszkos lesz. Inkább kiírogatom kézzel a tervezett receptet/lépéseket. Van erre egy füzetkém, bár ez lassan betelik, szóval már készül a következő:)


Rablóhús
Hozzávalók:
50 dkg sertéshús (CH 2,0g)
ízlés szerint fűszerek (nálam grill fűszerkeverék - CH 0,0g)
2 fej vöröshagyma (15 dkg - CH 12,5g)
15 dkg húsos kolozsvári szalonna (CH 0,0g)
1 szál kolbász (10 dkg - CH 0,3g)
4 nagyobb szem krumpli (55 dkg - CH 110,0g)
1. A húst nagyobb kockákra vágjuk és grill fűszerekkel összekeverjük. Egy éjszakára letakarva hűtőben pihentetjük.
2. A többi hozzávalót feldaraboljuk. A krumplit mosás után összeforgatjuk kevés sóval.
3. A hozzávalókat pálcikára sorakoztatjuk. (hús - hagyma - kolbász - krumpli - szalonna - krumpli - hagyma - hús....nagyjából)
4. A kés pálcikákat tepsibe sorakoztatjuk, majd fóliával letakarva 180 fokon (légkeveréssel) egy órát sütjük, majd a fóliát levéve 15 perc alatt kicsit megpirítjuk.
5. Részemről maradt krumpli, azt a tepsiben mellészórtam és ott sült meg. Káposzta salátával tálaltam.

CH összegző:
14 db pálcika pluszban némi krumpli, vagyis 6 adag összesen: 124,8 gramm
1 adag: 20,8 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly