2011. április 22., péntek

Piros torma/Céklás torma

Minden eddig megénekelt húsvétnál elmeséltem, hogy mi is ez pontosan. Most - mivel én csináltam - részletesebben, pontos arányokkal is elárulom hogyan is készül. Na senki ne számítson nagy gasztronómia csúcsokra. Mondjuk azóta már Koch's is felfedezte ez a remek piaci rést, mert már a boltok polcain is meg lehet találni a terméket: Céklás torma néven. Bevallom idén majdnem elcsábultam, hogy megkóstolom - főleg, mikor több helyen sem találunk nyers céklát - de nem találtuk a tormák mellett:( Aztán végülis céklát előbb találtunk, így nyert a saját készítés. 


Piros torma/Céklás torma
Hozzávalók:
50 dkg cékla (CH 29,5g)
15 dkg torma (Koch's terméket használtam, bár pontos szénhidrát értéket sem a csomagoláson, sem a honlapon nem találtam sajnos - CH 46,8g)
2 ek ecet (CH 0,0g)
ízlés szerint só (CH 0,0g)
A céklát puhára főzzük, megtisztítjuk (én ezúttal nem a nyers tisztított mennyiséggel számoltam a szénhidrátokat, hanem a főttel, mert erősen eltérő a kettő) és kis lyukú reszelőn lereszeljük (Bosch baráttal ez gyerekjáték volt, amúgy kézzel reszelés esetén, több napig úgy nézünk ki utána, mint egy véres kezű gyilkos). Majd a kész tormával összekeverjük. Esetlegesen utánízesítjük. Hűtőben viszonylag hosszú ideig eláll. 

Persze elvetemültek - mint Anyukám - a tormát is maguk csinálják, én úgy éreztem nincs most annyi elsírni való könnyem:P 

CH összegző:
65 dkg a teljes adag: 76,3 gramm
Hogy egy adag mekkora az erősen egyéni ízlés és éhség kérdése szóval ezúttal eltekintenék ennek megadásától. Szerintem nem ezen csúszik el húsvétkor a szénhidrát számolgatós diéta:P

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is így készül, főtt cékla, friss torma, ecet. Nem is tudom a húsvétot elképszelni nélküle ;-)

    VálaszTörlés
  2. Cékla, torma isteni páros

    Kellemes Ünnepeket :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly