2011. április 23., szombat

Krémes mákos süti

Megláttam Dokinál és elvesztem. Aztán megtaláltam a fagyasztóban a maradék mákot. Kicsit több volt, de nem bántam. Picit alakítottam a recepten. Isteni lett....mákrajongóknak tényleg kötelező. Ezer hálám és köszönetem a receptért.


Krémes mákos süti
Hozzávalók (19x32 cm-es tepsihez): 
A tésztához:
3 tojás (CH 1,8g)
15 dkg barna nádporcukor (CH 146,1g)
0,25 dl tej (CH 1,2g)
5 dkg darált mák (CH 12,0g)
15 dkg liszt (CH 114,5g)
3/4 cs sütőpor (CH 0,0g)

A krémhez:
2 dl tej (CH 9,2g)
4 dkg liszt (CH 30,5g)
1 cs vaníliás cukor (CH 10,0g)
12 dkg darált mák (CH 28,7g)
1 dl víz (CH 0,0g)
12,5 dkg vaj (CH 0,5g)
10 dkg nád porcukor (CH 97,4g)

A tészta elkészítése: A tepsit kibéleljük sütőpapírral és előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A tojásokat különválasztjuk, a sárgájukat elkeverjük a porcukorral és a tejjel és jó habosra keverjük. Ha megvan, hozzáadjuk a mákot, a lisztet és a sütőport és jól összekeverjük. A tojásfehérjéket habbá verjük és hozzáadjuk a mákos masszához, a tepsibe öntjük és kb 15-18 percig sütjük. (tűpróba)

Krém elkészítése: A krémhez a tejet a liszttel és a vaníliás cukorral felfőzzük, majd hagyjuk hűlni, de közben megkevergetjük néha. Egy másik lábasba öntjük a vizet és a mákot és azt is felfőzzük (az a jó, ha egy kicsit érezzük, hogy pirul, a mákból a víz elmegy, és morzsalékos lesz). Ha kész, ezt is hűlni hagyjuk. A puha vajat a porcukorral habosra keverjük és hozzáadjuk a két másik lábas tartalmát és jó habosra keverjük.

Ha kihűlt a tészta, de tényleg csak akkor, rákenjük ezt a mákos krémet és jól elsimítjuk. Betesszük a hűtőbe, hogy szilárduljon. 

CH összegző:
Összesen: 451,9 gramm
Nekem 27 kockára sikerült felszeleteni, úgy hogy egy vékony széle azért maradt. Szóval egy kocka nagyjából: 16,7 gramm

3 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly