2011. április 17., vasárnap

Fokhagyma mártásos sertésszűz

Ma a begyűjtött nátha és torokfájás jegyében készült az ebéd...avagy ne kelljen sokat foglalkozni vele és legyen némi gyógyhatása. Készült természetesen egy húsleves. Második fogásnak pedig valami masszívan fokhagymásat képzeltem a torokfertőtlenítés okán. Anyós javasolta a fokhagymamártást....hát még ennyit is lusta voltam a tűzhely mellett állni, rábíztam mindent egy jénaira, de nem bántam meg, bár ki fogom próbálni a hagyományos verziós mártással is, hátha úgy mégis fotógénebb:P


Fokhagyma mártásos sertésszűz
Hozzávalók:
40 dkg sertésszűz (CH 1,6g)
só, bors (CH 0,0g)
4 szelet lapka sajt (CH 4,5g)
2 dkg fokhagyma (CH 5,3g)
5 dkg tejföl (CH 1,9g)
3 dl tej (CH 13,8g)
kevés olívaolaj (CH 0,0g)
A hús ujjnyi vastag csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, majd enyhén megkloffoljuk. Olívaolajjal kikent jénaiba sorokoztatjuk, majd a lapkasajttal betakarjuk. A tejet elkeverjük a tejföllel és a zúzott fokhagymával, majd ráöntjük a húsra. Ha van ideje állni így az csak jót tesz neki, ha nincs, akkor azonnal mehet a sütőbe is akár. 200 fokon 35-40 perc alatt készre sütjük. Én petrezselymes krumplival tálaltam a tavasz jegyében.

CH összegző:
4 főnek összesen: 27,1 gramm
1 adag: 6,8 gramm köret nélkül

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly